اجرای بیش از ۲۰۰ برنامه در کانون پرورش فکری سمنان

بیش از ۲۰۰ عنوان برنامه در هفته‌ی ملی کتاب و کتاب‌خوانی در مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری استان سمنان اجرا می‌شود.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان، مهدی جمال مدیرکل کانون پرورش فکری سمنان از اجرای بیش از ۲۰۰ عنوان برنامه در مراکز فرهنگی‌هنری ثابت و سیار کانون پرورش فکری این استان خبر داد و گفت: مربیان در این هفته با حضور در مراکز فرهنگی‌هنری و مدارس اطراف، ضمن معرفی فعالیت‌های متنوع کانون پرورش فکری از اعضای برگزیده کتاب‌خوان، قدردانی می‌کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان هدف از برگزاری این ویژه‌برنامه‌ها را در هفته‌ی کتاب و کتاب‌خوانی، ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی و ارتقای کیفی دانش و مهارت خوانش کتاب در خانواده و مدارس، بالابردن سطح آگاهی والدین و مربیان در مورد شیوه‌های مطالعه، تقویت انگیزه‌ی مطالعه و کتاب‌خوانی و برقراری تعامل فرهنگی با خانواده‌ها و اولیای تربیتی دانست.

مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان، برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی «ترنم رویش» ویژه دانش‌آموزان پایه دوم ابتدایی تا دهم، نشست ادبی «دو پنجره، دو لبخند» ویژه اعضای کارگاه نوشتن خلاق، تجلیل از اعضای کتاب‌خوان برتر، مسابقه طراحی پوستر، مسابقه ‌طرح‌های برتر کتاب‌خوانی ویژه مربیان، مسابقه معرفی کتاب در فضای مجازی ویژه اعضا، معرفی نویسندگان و شاعران کودک و نوجوان، برگزاری جلسات نقد و بحث کتاب، معرفی تازه‌های کتاب در حوزه‌ی کودک و نوجوان با برگزاری کارگاه‌ها و نشست‌های کتاب‌خوانی، رونمایی از دو جلد کتاب با موضوع ادبیات پایداری و... را ازجمله برنامه‌های شاخص این هفته برشمرد.

جمال در ادامه با بیان اینکه در شش ماهه اول سال جاری، اعضای کودک و نوجوان، ۶۳ هزار و ۴۰۰ جلد کتاب از مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری به امانت گرفتند، اظهار داشت: این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از ۱۵ درصد رشد داشته است.

وی، سرانه‌ی مطالعاتی اعضا را در شش‌ماهه‌ی نخست امسال، ۲۶ جلد عنوان و خاطرنشان کرد: به‌طور میانگین هر عضو نزدیک به پنج جلد کتاب در هر ماه مطالعه کرده است.

جمال در پایان تصریح کرد: موجودی کتاب در مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری استان سمنان بیش از ۲۷۳ هزار جلد و امانت کتاب در بخش کتابخانه سیار و پستی نیز، ۱۲ هزار و ۹۶۶ جلد بوده که رشد ۱۳ درصدی را نشان می‌دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =