مربیانِ کانون آینده‌ی خوبِ این سرزمین را رقم می‌زنند

آینده‌ی خوبِ این سرزمین در دست تک‌تک مربیانِ کانون رقم می‌خورد و مهم‌ترین وظیفه کانون، پاس‌داشتِ ایران است.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون کرمان، حسین علیجانی در نشست کارشناسان ادبی منطقه ۴ که به میزبانی کانون کرمان برگزار شد با بیان این‌که آینده‌سازی در کانون انجام می‌شود، گفت: اگر کسی بخواهد در آینده کشور قدم بزند باید به کانون بیاید چرا که در اینجا آینده نگاری نمی‌شود، آینده‌سازی می‌شود.

علیجانی با استناد به فرموده‌ی مقام معظم رهبری (مدظلله لعالی) مبنی بر این‌که "فرهنگ مثل هواست"، خاطر نشان کرد: فرهنگ همچون کاشتن درخت در دلِ کویر است که شاید هم به بار ننشیند اما هوای خوبِ آینده‌ی این سرزمین در دست کانون و تک‌تک مربیان آن است.

وی با اشاره به این‌که در کانون نمودار، آمار و ارقام اصلنیست، چراکه در اینجا از بچه‌ها سخن می‌گوییم، افزود: یکی از مهم‌ترین وظایف کانون در کنار همه‌ی وظایف ذاتی پاسداشت ایران است.

مدیرکل آفرینش‌های ادبی هنری کانون تصریح کرد: از وظایف اصلی ما در کانون فراهم آوردن زمینه‌ای است که افراد متخصص بتوانند دورهم جمع شود تا از گنجینه ارزشمند و ثروت هنگفتی که درمربیان و کارشناسان کانون است، استفاده شود.

علیجانی با بیان این‌که در سال جاری پنج نشست تخصصی در دو حوزه‌ی ادبی و هنری در مناطق ۵‌گانه برگزار شده و همچنان ادامه دارد،یادآور شد: یقین دارم چنین نشست‌هایی که با تعداد کمتری از اهل فن و تخصص از یک حوزه با فرهنگ‌های نسبتا شبیه برگزار می‌شود، خروجی خوبی به دنبال دارد.

وی افزود:از نگاه دیگر، حُسن برگزاری نشست‌های منطقه‌ای در این است که افراد درفضایی صمیمی می‌توانند آنچه را که در دل و ذهن دارند بگویند، و حاصل آن ایده‌های ناب برای تقویت بافت فرهنگی و مذهبی و ره آوردهای دیگروردهای دیگریآآ  و  و در واقع یک غنیمت بزرگ برای کل کشور است.

مدیرکل آفرینش‌های ادبی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خطاب به کارشناسان واحدهای مختلف گفت: هوای دل مربیانتان را داشته باشید چراکه زمانی می‌توان ثمره یک کار را دید که مربی با تمام وجود در کنار بچه‌ها و برای او کار کند.

علیجانی با بیان این‌که با بخشنامه و شیوه‌نامه کار انجام نمی‌شود، خاطرنشان کرد: شادی که از پرورش یک عضو در دلِ مربیان ایجاد می‌شود با هیچ چیز دیگری قابل جایگزینی نیست.

وی اظهار داشت: مدیران هوشمند فرهنگی به ایده و فکر کارشناسانشان اهمیت می‌دهد و هنر مدیران فرهنگی این است که از این ظرفیتی که در اختیار دارند به بهترین شکل نهایت بهره را ببرند.

نشست هم‌اندیشی کارشناسان ادبی منطقه ۴ کشور روزهای ۲۰ و ۲۱ آبان در مجتمع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =