کد خبر: 274368
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۰
کتاب از شما انسان والاتر و مهربان تری می سازد

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش استان کرمانشاه همایش بزرگ کتاب و کتابخوانی به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی با حضور محسن هجری نویسنده توانای کشور و مسئولین استانی در سالن آمفی تئاتر مجتمع آفرینش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه.

مهناز فتاحی در این برنامه گفت : خدارا شکر می کنم که اولین برنامه فرهنگی دوران سرپرستی من برای کتاب است، ایشان به اولین کتابهای جهان که بر سنگ نوشته می شد اشاره کردو اینکه ایرانیان بهترین کتابها را تولید و در بهترین کتابخانه ها نگهداری می کردند وی خطاب به کودکان حاضر در سالن همایش گفت کتاب از شما انسان والاتر و مهربان تری می سازد ؛ وقتی کتاب می خوانید مهمان خیال و احساسات قهرمانان کتابتان هستید..

وی ادامه داد : تحقیقات علمی نشان داده که کتاب 68 درصد استرس را کاهش می دهد و باعث افزایش هوش می شود , خواندن کتاب حتی روی روند پیشرفت تحصیلی بچه ها نیز تاثیر مثبتی دارد.

سرپرست کانون استان در ادامه گفت : مطالعه به تقویت روابط فردی کمک می کند و باعث می شود ارتباطات بهتری داشته باشید , دوستان بیشتری پیدا کنید و حتی از شما یک سخنران خوب می سازد چرا که جملات زیادی یاد می گیرید. ایشان از بچه های حاضر در سالن خواست که به کتاب فکر کنند و اگر طرحی برای معرفی بهتر کتابها دارند حتما بیان کنند.

وی در پایان گفت : در طول سال بیش از 200 هزار جلد کتاب توسط اعضا کانون خوانده شد و بیش از 15000 هزار فعالیت با محوریت کتاب در مراکز کانون پرورش فکری استان کرمانشاه انجام شده است.

محسن هجری نویسنده کودک نوجوان و مهمان برنامه نیز گفت : مهارت زندگی کردن را با مطالعه به کودکان مان بیاموزیم ؛ کتابهای داستان مهارت زندگی را که نویسنده با زبان خیالی می گوید آموزش می دهد.

وی ادامه داد : انسانها هیچوقت نمی توانند به سراسر دنیا سفر کنند اما با مطالعه می شود به کشورهای مختلف سفر کرد ؛ مهارتهای مهم زندگی انسانها را می توان در قالب داستان به کودکان منتقل کرد. پخش فیلم معرفی کتاب توسط اعضا و سرود نمایش زیبای کتاب از برنامه های این همایش بود.

لازم به ذکر است که 150 فیلم معرفی کتاب توسط اعضا , 34 طرح کتابخوانی توسط مربیان , 25 طراحی پوستر و 8 پژوهش به دبیر خانه این جشنواره ارسال که برگزیدگان بخش های مختلف جایزه دریافت کردند. همچنین از سه برگزیده ی جشنواره های بین المللی نقاشی و برگزیدگان مسابقه نقاشی به مناسبت هفته پدافند غیرعامل در برنامه تقدیر شد .در پایان برگزیدگان برنامه عکس یادگاری گرفتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =