کد خبر: 274386
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۹
بازدید 653
نقد و بررسی کتاب" حاشیه باغ متروک"

روز دوشنبه 22 آبان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی میزبان محبوبه میر قدیری نویسنده کتاب "حاشیه باغ متروک بود این نشست باحضورمربیان فرهنگی ،هنری و ادبی کانون و نقدو بررسی این کتاب برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان استان مرکزی روز دوشنبه 22 آبان کتاب "حاشیه باغ متروک"با حضور محبوبه میر قدیری نویسنده اراکی و مربیان فرهنگی ، هنری و ادبی  مراکز اراک ، سنجان و داود آباد مورد نقد و بررسی قرار گرفت 

 "حاشیه‌ی باغ متروک" دستمایه هایی اجتماعی و گاه نوستالژیک دارد

نویسنده در این اثر داستانی وقایعی را روایت می‌کند که خوانش آن خاطراتی دور را برای برخی مخاطبان تداعی می‌کند  

   این داستان در مورد معلمی است که از شهر به به روستا می رود و داستان در فضای روستا اتفاق می افتد .

میرقدیری می گوید :11 سال معلم روستا بوده بنابراین روستا نویسی برایش سخت نبوده است .این روستا نهادی از روستاهایی اوایل جنگ است که سربازها به جبهه می روند و این دختر معلم تلاش می کند تا دانش آموزانی توانمند تحویل جامعه بدهد تا اوضاع را تغییر دهند.این روستا وجود خارجی ندارد و اسمی تخیلی به نام رامگاه برای آن انتخاب کردم.

میر قدیری گفت مهم تر از همه چیز به حرمت کتاب این جاجمع شده ایم به خصوص در جامعه ای که میزان مطالعه بسیار کم است.

وی گفت : نوشتن من با شعر شروع شد در  شعر مسایل درونی و بیرونی  هردو دخیل است و حال درون ما از بیرون نشات می گیرد، به جوهر و جنم و یا ذوق و استعداد خدایی اعتقاد راسخ دارم و البته به بسیار خواندن و نوشتن وبدون اینها ذوق و استعداد ذاتی راه به جایی نمی‌بردزندگی هر نویسنده‌ای در قصه‌هایش تاثیرگذار است. اتفا قا من قصه‌هایی دارم که از دنیای مادرها می‌گویند. لازم نیست همه چیز را عینا تجربه کرد.

میر قدیری در پاسخ به حاضرین در خصوص کتاب "حاشیه باغ متروک" گفت: آن چه در این کتاب مطرح شده به صورت ایجاز است و از توصیف اضافی پرهیز شده ، از زاویه دید شخص استفاده شده تا این تفکر که این موضوع تنها توسط یک نفرزیسته  شده است از بین برود.

از میرقدیری کتاب هایی چون «خانه آرا»، «روی لبهاشان خنده بود»، «پولک سرخ»، «و دیگران» و «ابریشم هفت رنگ» از سوی انتشارات «روشنگران و مطالعات زنان» منتشر شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =