گردهمایی یک روزه مربیان کتابخانه های سیار شهری و روستایی کانون استان زنجان

با آغاز هفته ملی کتاب گردهمایی یک روزه مربیان کتابخانه‌های سیار شهری و روستایی کانون استان زنجان درمحل مرکز فرهنگی هنری شماره 4 کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان، در ابتدای این نشست محمدنقی صالحی مدیر کل استان، به شیوه نامه کتابخانه‌های سیار اشاره کردند و اظهار داشتند کتابخانه‌های سیار نقش بی‌بدیل در توسعه فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی و گسترش عدالت فرهنگی در مناطق کم‌برخوردار و محروم دارند. کتابخانه‌های سیار سفیران فرهنگی و هنری کانون در مناطق روستایی هستند که بایستی با اجرای برنامه‌های جذاب و متنوع، مطالعه و کتابخوانی را برای کودکان و نوجوانان لذت بخش کنند و کودکان و نوجوانان را از طریق نمایش فیلم، قصه‌گویی و شعر خوانی و مسابقات فرهنگی و هنری تشویق به مطالعه بکنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری یادآوری شد در حال حاضر می بایست تلاش کنیم سرانه مطالعه را در سطح استان افزایش ببریم.

وی ابراز داشت کتاب و مطالعه، نقش بسیار تاثیرگذاری در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دارد. چرا که انسان‌های مطالعه‌گر و دانا و توانا هستند که آینده کشور را می سازند.

بخش دوم این نشست تحلیل آمار فعالیت‌های شش ماهه اول سال و بررسی مجدد شیوه نامه طرح کانون مدرسه بود که در ادامه کارگاه اقدام پژوهشی و کارگاه ادبی جداگانه تشکیل شد بخش سوم نشست کارگاه هنری سفال بود که به آموزش چند طرح ساده سفال جهت اجرا در طرح کانون مدرسه پرداخته شد.

این گردهمایی با بررسی مشکلات و آسیب ها و موانع حوزه کتابخانه های سیار، بررسی وضعیت حضور در پایگاه ها، تحلیل آمار کمی و کیفی فعالیت‌ها، اجرای طرح کانون مدرسه، برگزاری هفته کتاب و کتاب‌خوانی و کارگاه اقدام پژوهشی و برگزاری کارگاه هنری و ادبی (جهت اجرا در طرح کانون مدرسه) برگزار گردید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =