می خواهم به اهدافم برسم تا کانون را به دنیا معرفی کنم

متولد هفتم آذر ماه 1381 است ، فرزند دوم خانواده است و   در  ماهدشت زندگی می کند که در  حدود 15 کیلومتری کرج، قرار دارد  و با کمک مادرش مسیر زیادی را طی می کند تا به کانون و فعالیت های آن به ویژه فعالیت های نجومی برسد و یکی از اعضا فعال این حوزه است و موفقیت های بسیاری در این زمینه، کسب کرده است، به مناسبت هفته ترویج علم مصاحبه ای با او انجام داده ایم که می خوانید :

در رابطه با آشنا شدن با کانون برایمان بگو :

من در مدرسه لاله های انقلاب در شهرک نهال و بذر درس می خوانم و در همان جا بود که با یکی از دوستانم به نام پارسا آشنا شدم و از طریق او کانون را شناختم.

علاقه ات به نجوم از کی شروع شد ؟

از کودکی به نجوم علاقه داشتم، شب ها در بالکن آسمان شب را نگاه می کردم و همیشه نسبت به آسمان و فضا و آن چه در آن است، کنجکاو بودم؛ همیشه از خودم می پرسیدم وسعت جهان چه قدر است و سوال های زیادی در رابطه با آسمان و آن چه در آن است داشتم .

زمانی که در کتابخانه مرکز مجتمع کانون ثبت نام کردم از طریق مربیان خوبم خانم ها میرزایی و سجادی و با معرفی های آنان با کتاب های علمی و نجومی آشنا شده و کم کم اطلاعات و علاقه ام به این علم، بیشتر شد .

و البته مادر دلسوزم که همیشه مرا به کانون می آورد و پدر مهربانم که با مشاوره های خوب، مرا یاری می کرد، نیز با عث شدند ارتباطم با کانون بیشتر شود زیرا تا آن موقع به جهت کمبود امکانات محل زندگی نتوانسته بودم علاقه ام را دنبال کنم .

کم کم با خانم ایرانپاک، مسوول محترم واحد نجوم آشنا شدم و راهنمایی های ایشان و امکاناتی که در رصد خانه این مرکز وجود داشت، به من کمک می کرد تا پاسخ بسیاری از سوالاتم را بیایم .

و پس از مدتی دریافتم که دنیایی که من می شناسم، بخش ناچیزی از منظومه شمسی و کل جهان است .

غیر از نجوم به چه چیزهایی علاقه داری ؟

من در کنار کلاس های کانون به کلاس زبان هم می روم و دوست دارم غیر از زبان مادری (فارسی)، زبان های دیگری نیز بلد باشم تا بتوانم به کشور های مختلف دنیا سفر کنم و روز به روز بر اطلاعاتم بیفزایم .

من به موسیقی هم  علاقه دارم و سنتور می نوازم؛ موسیقی به من آرامش می دهد؛ کتابخوانی نیز یک فعالیت مورد علاقه ی من است ، من در روز بخش زیادی را مطالعه کرده و به جست و جوی اطلاعات در اینترنت می پردازم.

برای دوستان هم سن و سالت چه پیغامی داری ؟

من از تمام دوستانم و به ویژه عزیزانی که به نجوم علاقه دارندو امکانات ندارند،  تقاضا دارم به کانون آمده و در مرکز نجوم آن ثبت نام کنند؛ من یقین دارم بخش بزرگی از فضانوردان، دانشمندان و ستاره شناسان آینده می توانند از میان اعضای کانون علاقه مند و پی گیر نجوم باشند.

آینده ات را چه طور می بینی ؟

دوست دارم فضا نورد یا خلبان شوم و از اکنون خودم را برای آن زمان آماده می کنم و این هدف زمانی در من شکل گرفت که سال گذشته برای اولین بار با تلسکوپ در کانون توانستم ماه، زحل و مریخ را رصد کنم و این مرا در هدفم مصمم کرد و خودم حتی حاضر شدم هزینه ای را که برای خرید گوشی تلفن همراه، جمع آوری کرده بودم، صرف خرید تلسکوپ کنم.

حرف پایانی:

آرزو می کنم که تمام کودکان ونوجوانان و همه علاقه مندان به ستاره شناسی و نجوم ، که در شهر های دور تر هستند، بتوانند با کانون آشنا شده و از امکانات بی نظیر آن استفاده کنند .

یک بار دیگر از خانواده ام که شرایط حضور در کانون را برایم فراهم کردند و مربیان و کارمندان دلسوز کانون تشکر می کنم و امیدوارم به اهدافم برسم تا باعث معرفی کانون به دنیا شوم .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =