کد خبر: 274420
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۲
بازدید 696
خودباوری، شاخصه‌ی کودک امروز است

مدیرکل کانون گیلان طی دیدار با مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری استان بر ضرورت پرداختن به نیازهای کودکان و نوجوانان امروز و تلاش برای ارتقای سطح خودباوری آنان تاکیدکرد.

به‌گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان، اسفندیار ضیائی طی این نشست که به منظور ارایه‌ی گزارشی از فعالیت‌های کودک و نوجوان محور کانون و هم‌چنین ایجاد بسترهای لازم برای همکاری در قالب کارگروه پایش و ارزیابی کنوانسیون حقوق کودک صورت‌گرفت، با طرح این موضوع اظهارکرد:سازگاری با واقعیت‌ها و خودباوری، از شاخصه‌های کودک و نوجوانان امروز است و این امر نیز مسوولیت جامعه را سنگین‌تر می کند.

وی درهمین زمینه به  سند چشم‌انداز سال ۱۴۰۴ کانون پرورش فکری اشاره‌کرد و گفت: ایجاد تعامل بیشتر میان کانون، عضو و خانواده و هم‌چنین ارایه‌ی خدمات اثربخش فرهنگی به لایه‌لایه‌های مخاطبان بیان‌گر رویکرد این مجموعه‌ی فرهنگی در جهت نیل به اهدف محسوب می شود و این امر نیز  نیازمند همراهی و همگامی تمامی فعالان این حوزه است.

تشریح فعالیت‌های مراکز فرهنگی هنری ثابت، سیار، فراگیر و پستی کانون و هم‌چنین چگونگی عرضه‌ی محصولات فرهنگی کانون به مخاطبان از دیگر محورهای سخنان اسفندیار ضیائی در این دیدار بود و وی در همین زمینه با یادآورشدن تاکید مقام معظم رهبری ( مدظله العالی) بر ضرورت ارایه‌ی محصولات فرهنگی کانون به خانواده‌ها اظهارداشت: ایجاد فرصت‌های تازه و تلاش برای تحقق این امر همواره مد نظر مسوولان کانون قرارداشته و در این مسیر از همراهی تمامی فعالان این حوزه استقبال می کنیم.

مدیر کل کانون گیلان هم‌چنین نقش‌آفرینی همه‌ی افراد جامعه در دفاع از حقوق کودک را دارای اهمیت ویژه‌خواند  و با بیان این‌که همگان باید نقش رسانه‌ی کودک را عهده‌دار باشند، تصریح‌کرد: نگاه تخصصی به این حوزه و برنامه‌محوری، درجهت‌دهی به توان‌مندی‌های کودکان و پیش ‌گیری از آسیب‌های اجتماعی نقشی اساسی دارد و در این مسیر بهره‌گیری از ظرفیت‌های شورای هماهنگی کنوانسیون حقوق کودک لازم و ضروری خواهدبود.

مدیرکل اموربانوان و خانواده استانداری گیلان نیز در این نشست به پیشینه و جایگاه کانون پرورش فکری در میان خانواده‌ها اشاره و با بیان این‌که معرفی هرچه بیشتر این ظرفیت‌ها می تواند به ارتقای آگاهی‌های مخاطبان کمک کند، اظهارکرد: جامعه امروز نیازمند بازگویی مشکلات و پیش‌گیری از آسیب‌های اجتماعی است و در این میان نقش فعالیت‌های خلاقانه کانون می تواند تاثیرگذار باشد.

فاطمه رفیعی در همین زمینه تعامل کانون با اعضا و اولیا را مورد توجه قرارداد و با تبیین این موضوع که فرهنگ‌سازی مناسب این مجموعه فرهنگی در سایه همراهی دیگر دستگاه‌ها و همکاری با گروه‌های مردم نهاد اثربخشی دوچندانی خواهد داشت، بر لزوم ایجاد بسترهای مناسب برای افزایش نشست‌های چند جانبه و بهره‌گیری از پتانسیل شورای هماهنگی کنوانسیون حقوق کودک تاکیدکرد.

گفتنی است در پایان این نشست که صبح امروز در اداره کل اموربانوان و خانواده‌ی استانداری گیلان برگزار شد، اکرم السادات حسینی، کارشناس فرهنگی و مشاور اموربانون و خانواده کانون نیز حضور داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =