کد خبر: 274428
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۶
بازدید 1120
نشست‌ادبی‌به‌مناسبت‌هفته‌ی‌کتاب دریزدبرگزارمی‌شود

نشست ادبی به مناسبت هفته‌ی کتاب و روز کتاب و کتاب‌خوانی هم‌زمان با سراسر کشور با حضورمهدیه‌نظری شاعر و نویسنده‌ی توانای کشور، درمرکز فرهنگی هنری شماره‌ی یک یزد برگزار می‌شود

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان یزد، نشست ادبی به مناسبت هفته‌ی کتاب و روز کتاب و کتاب‌خوانی هم زمان با سراسر کشور، با حضور مهدیه‌نظری شاعر  و نویسنده‌ی توانای کشور و خالق اثر"درخت‌هابرای تو، پرنده هابرای‌من" و اعضا و مربیان، ۲۴آبان ساعت ۹ الی ۱۲ در کتاب‌خانه‌ی کودک مرکز فرهنگی‌هنری شماره‌ی یک کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان یزد برگزار می‌شود.

هدف از برگزاری این نشست، ارزش‌گذاری و ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی و گسترش فرهنگ‌مطالعه در جامعه و خانواده‌ها و نیز معرفی اهالی‌قلم ایران‌زمین و ارج‌نهادن به همت و تلاش والای شاعران و نویسندگان است.

جشن امضا و تجلیل از برگزیدگان‌استانی کتاب‌خوانی، با حضورعباسعلی‌دانافر مدیرکل کانون استان یزد از دیگر برنامه‌های این نشست خواهد بود.

گفتنی است، مهدیه نظری، شاعر و نویسنده با نام مستعار پروانه پارسا، در سال ۱۳۵۵ در تهران متولد شد. سرودن شعر را از سال های نوجوانی آغاز کرد. پس از پایان دوره‌ی دبیرستان به مجله‌ی  سروش‌نوجوان پیوست و عضو هیأت تحریریه‌ی این مجله شد. هم‌زمان به تحصیل در رشته‌ی فلسفه پرداخت. همکاری با معتبرترین نشریات، تدریس د دبیرستان‌های استعدادهای درخشان، ویرایش کتاب ومجلات‌دانشگاهی و... و. از دیگر فعالیت‌های اوست.

اولین کتاب مهدیه‌نظری در سال ۱۳۷۸ با عنوان "پرازپرنده ام" و با نام مستعار منتشر شد. این کتاب مجموعه ای ازشعرهای او برای نوجوانان است. او تا کنون پنج مجموعه‌ی شعر برای نوجوانان منتشر کرده است.

عنوان این مجموعه شعرها:

پرازپرنده‌ام «انتشارات‌سروش»

بال‌هایم‌راپنهان‌کرده‌ام «انتشارات‌امیرکبیر»

برسدبه‌دست‌توای پادشاه‌جهان «نشرپیدایش»

پرنده‌باران «انتشارات کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان»

درخت‌هابرای‌تو پرنده‌هابرای‌من «انتشارات کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان»

از وی، ۱۵ کتاب منتشر شده است. دیگر آثار او در زمینه‌ی نقد،رمان،سفرنامه و شعربزرگ‌سال است. این آثاربرنده‌ی جوایز معتبر گوناگونی شده ‌ند، از جمله جایزه‌ی‌کتاب‌سال‌جمهوری‌اسلامی‌ایران، جایزه‌ی‌پروین‌اعتصامی و....

مهدیه‌نظری، درحال حاضر در تهران زندگی می‌کند و به آموزش انشا به نوجوانان مشغول است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =