برگزاری نشست مطبوعاتی با حضور دکتر زهره عالی نسب مدیر کل کانون استان و دو نویسنده کودک و نوجوان در فروشگاه و نمایشگاه کتاب و محصولات کانون مرکز شماره 2

هم زمان با شروع هفته کتاب و کتاب خوانی و با حضور نویسندگان کتاب های « لولو آلبالو» و «بیا چند شاخه حرف بزنیم» سمیرا قیومی و حسین تولایی ؛ نشست مطبوعاتی در خصوص کتاب های لولو آلبالو و بیا چند شاخه حرف بزنیم در محل دائمی نمایشگاه و فروشگاه محصولات کانون پرورش فکری برپا شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر ، دکتر زهره عالی نسب  در نشست مطبوعاتی  بعد از ظهر روز دوشنبه 22 آبان ماه 96 با حضور دو نویسنده و خبرنگاران گفت : با توجه به کتاب محور بودن فعالیت های مراکز فرهنگی هنری کانون در هفته کتاب و کتاب خوانی در تلاش هستیم که با روش های خلاقانه و جدید کودکان و نوجوانان را به مطالعه علاقه مند سازیم.

مدیر کل کانون استان اضافه کرد : یکی از جذاب ترین و لئت آفرین ترین فعالیت های کانون برای اعضاء قصه گویی  است  و پایه و اساس آن هم کتاب است .

وی اضافه کرد : کارشناسان و مربیان دلسوز کانون در هفته کتاب با برگزاری کارگاه های ادبی هنری و فرهنگی در تلاش هستند ، که خاطره ای خوب از کتاب بر ذهن کودکان و نوجوانان نقش ببندد.

گفتنی است : حسین تولایی نویسنده کتاب بیا چند شاخه حرف بزنیم در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص وضعیت فعلی کتاب در حوزه کودک و نوجوان گفت : ما نسبت به گذشته با وجود نویسندگان جوان خوش ذوق و  باسواد  و علاقمند به ادبیات کودک در وضعیت بهتری قرار گرفته ایم  ، ولی  نگاه ما به چاپ و نشر کتاب کودک و نوجوان نباید تجاری باشد و ضروری است که :  بر اساس تشخیص نیازهای فرزندان امروز بنویسم.

وی همچنین بیان کرد : با توجه به کم بودن قدمت ادبیات کودک و نوجوان در کشور ما باید از زمینه ورود نویسندگان خوش فکر و با انگیزه را به این حوزه بیش از پیش مهیا سازیم.

شایان ذکر است : سمیرا قیومی نویسنده کتاب لولو آلبالو تاکید کرد : یکی از نیازهای اساسی و مطرح کودکان و نوجوانان در حال حاضر درون مایه های طنز خوب و شریف در کتاب است.

وی بیان کرد : نویسندگان با پشتکار و اراده قوی در حوزه کتاب کودک و نوجوان و در ارتباط مستقیم با کانون فعاالیت می کنند و اغلب افرادی توانمند و دلسوز هستند که نیاز آن ها را به خوبی می شناسند و در تلاش هستند که  ایده های نو را ارائه دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =