دهمین جلسه‌ی شورای فرهنگی کانون استان اردبیل با محوریت کتاب

هم‌زمان با هفته کتاب و کتاب‌خوانی دهمین جلسه‌ی شورای فرهنگی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل با حضور مدیرکل، معاونان و کارشناسان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان اردبیل، دهمین جلسه‌ی شورای فرهنگی کانون استان با موضوع گرامیداشت هفته کتاب و کتاب‌خوانی در دفتر مدیرکل برگزار شد.

هاجر جمادیه مدیرکل کانون استان بابیان اینکه امروزه کتاب برای کودکان و نوجوانان به‌صورت یک نیاز شناخته‌شده درآمده است، خاطرنشان کرد: مطالعه کتاب عنصر اصلی و ضروری در زندگی است و اگر فرهنگ کتاب و مطالعه را در جامعه‌ رونق دهیم باعث توسعه و گسترش کشور و سرفرازی ملت و جامعه خواهد شد.

جمادیه با اشاره به اجرای برنامه‌های متنوع و جذاب فرهنگی هنری با محوریت کتاب، اضافه کرد: برگزاری کارگاه قصه‌گویی با حضور اعضای کتاب‌خوان مراکز فرهنگی هنری کانون استان، برپایی نمایشگاه آثار اعضا و تقدیر از اعضای فعّال کتاب‌خوان، جشن کتاب و ایستگاه نقاشی، برگزاری نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی کانون در یازدهمین نمایشگاه کتاب استان و در شهرستان‌ها از اهم برنامه‌ها هستند.

در این جلسه، با حضور مربیان مسئول مراکز شماره ۱ و ۲ کانون اردبیل، فعالیت‌های این مراکز موردبررسی قرار گرفت.

همچنین، کارشناسان و اعضای شورای فرهنگی، به تشریح شیوه‌نامه، گزارش برنامه‌ها و ارائه دیدگاه‌ها با محوریت هفته کتاب و کتاب‌خوانی پرداختند و در این خصوص بحث و تبادل‌نظر کردند.

مصوبات جلسه به شرح ذیل است:

- شیوه‌نامه ارسالی در خصوص تعیین عضویت ثابت در مراکز فرهنگی هنری کانون استان دارای وحدت رویه باشد.

- نیازمندی‌های مراکز فرهنگی هنری شماره ۱ و ۲ کانون اردبیل در حوزه عمرانی بررسی گردد.

- در خصوص تأمین کمبود کتاب‌های مراکز مربوطه پیشنهادهای لازم ارائه گردید. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =