نمایشگاه یار مهربان در مدارس عنبرآباد برپا شد

هم‌زمان با هفته کتاب و کتاب‌خوانی نمایشگاه کتاب با عنوان "یار مهربان" به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان عنبراباد در مدارس این شهرستان برپا شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون کرمان، در این نمایشگاه که به مدت چهار روز در مدرسه پسرانه شهید طیاری و مدرسه دخترانه فرهنگیان برپا بود تعداد ۵۰۰ جلد کتاب با موضوعات علمی، داستان،شعر و رمان نوجوان به همراه اسباب بازی‌های فکری و لوازم التحریر در معرض دید کودکان و نوجوانان و معلمان مدارس قرار گرفت.

حضور اعضا و مربیان کانون در نشست نقد و بررسی آثار بیوک ملکی

در همین حال، شرکت اعضا و مربیان کانون درنشست پرسش و پاسخ با حضور بیوک ملکی شاعر کودک و نوجوان و صاحب آثاری همچون" از هوای صبح"، "کلاغ سه شنبه" و "بیا بگیر سیب را" که در سالن اداره ارشاد شهرستان عنبراباد برگزار شد از دیگر برنامه‌های این مرکز در هفته کتاب بود.

ملکی در این نشست  با بیان این‌که نخستین جرقه‌ی شعر گفتن در من از کانون آغاز شد، گفت: بیشتر کسانی که امروز شاعر و نویسندگان موفقی هستند فعالیت خود را از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آغاز کرده‌اند.

این شاعر و نویسنده کودک، کانون را یک دستگاه فرهنگی متفاوت از سایر دستگاه‌های فرهنگی عنوان و خاطر نشان کرد: در حال حاضر نویسندگان توانمندی در حوزه کودک و نوجوان فعالیت می‌کنند که بسیاری از آثار آن‌ها توسط انتشارات کانون چاپ می‌شود و برای بهره‌مندی کودکان و نوجوانان از این کتاب‌ها در اختیار کتابخانه مراکز فرهنگی هنری کانون قرار می‌گیرد.

بنا بر این گزارش، معرفی کتابهای طوطی و بقال، طوطی و بازرگان و پیر چنگی از دیگر فعالیتهای کانون پرورش فکری عنبراباد بود که توسط مربیان برای دانش آموزان طرح کانون مدرسه و با هدف معرفی داستانهای مثنوی مولوی و معرفی این شاعر بزرگ و نامی اجرا شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =