کتاب بهترین ابزار برای برای آموزش مهارت های زندگی است

هم زمان با هفته کتاب و کتابخوانی و روز »کتاب، کودک نوجوان و خانواده» سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی فارس با حضور در اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان فارس با زهرا افتخاری گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس، زهرا افتخاری مدیر کل کانون فارس ضمن تبریک هفته کتاب و روز کتاب، کودک، نوجوان و خانواده اظهار امیدواری کرد مطالعه و کتاب محدود به همین ایام نشود و کتاب در سبد فرهنگی خانواده ها در تمام طول سال قرار بگیرد. وی با اشاره به فعالیت های کتابخانه عمومی گفت همه دستگاه های فرهنگی در استان زیر یک چتر قرار گرفته اند تا بتوانند به بهترین نحو به کودکان و نوجوانان و خانواده ها خدمت رسانی کنند. افتخاری آموزش مهارت های زندگی را به کودکان و نوجوانان ضروری دانست و کتاب را یکی از مهم ترین و بهترین ابزار برای این نوع آموزش ها عنوان کرد.

وی محور اصلی فعالیت های کانون را کتاب و کتابخوانی عنوان کرد که در کنار سایر فعالیت های فرهنگی هنری و ادبی انجام می پذیرد و انس با کتاب و کتابخوانی را از کودکی در بین مخاطب ترویج می کند. افتخاری گفت: کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان در عمر 52 ساله خود توانسته کتاب خواندن را برای بچه ها و خانواده ها آیین مند کندو تلاش کرده با پهن کردن فرش قرمز برای کودکان و نوجوانان آنان را به حضور در فعالیت ها تشویق و کتاب خوانی و مطالعه را نهادینه کند. به گفته افتخاری کانون تلاش کرده تا کتاب خواندن برای مخاطب شخصیت اجتماعی هنری و فرهنگی به دنبال داشته باشد تا مطالعه و انس با کتاب برای هر کودک و نوجوان دارای اهمیت و جذابیت باشد.

روح الله منوچهری، سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان فارس نیز ضمن ارج نهادن به فعالیت های کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان در زمینه کتاب و کتاب خوانی گفت: یکی از حوزه هایی که افراد با آن آشنایی دارند کانون است و همه ما معتقدیم عادت ها را باید در کودکی در وجود اشخاص پرورش داد، فعالیت های کانون نیز از دیرباز در خاطره ها مانده و افراد آشنا با حوزه فرهنگ و کودک و نوجوان خاطرات خوبی را با کانون دارند. وی  گفت: گر چه فعالیت های خوب کانون در حوزه ترویج کتاب و کتابخوانی با فعالیت ما همپوشانی دارد گاهی حتی تأثیر فعالیت کتابخانه های عمومی را هم کم می کند و هم افزایی در این حوزه کمک می کند تا توان سازمان ها افزایش یافته و در خدمت رسانی به جامعه مخاطب بکوشند.

منوچهری خواستار انجام فعالیت های مشترک با کانون شد تا با پیوند مراکز کانون و کتابخانه های عمومی در سراسر استان برکات معنوی آن را شامل حال مخاطب شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =