نمایشگاه فعالیت‌های کتاب‌محور کانون در رشت گشایش یافت

نمایشگاه دست‌آوردهای کتاب‌محور مربیان و اعضای مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری استان گیلان صبح امروز در رشت گشایش یافت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان، این نمایشگاه صبح امروز با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و هم‌چنین مسوولانی از سازمان فرهنگی ورزشی شهر رشت فعالیت خود را آغازکرد.

بنابراین گزارش چیدمان این نمایشگاه و نحوه‌ی فعالیت‌های آن بر اساس رده‌بندی موضوعی( دیویی)، هم‌چون قرارگرفتن کتاب‌ها در کتاب‌خانه‌های مراکز فرهنگی هنری کانون برنامه‌ریزی شده و در همین راستا کودکان و نوجوانان ضمن بازدید از آثار، با فعالیت‌های کتاب‌محور مربیان کانون همراه می شوند.

برهمین اساس مربیان در غرفه‌های مختلف این نمایشگاه که به ترتیب، کلیات، فلسفه وروان‌شناسی، علوم دینی، علوم‌اجتماعی، زبان، علوم عملی و نظری و هم‌چنین ادبیات و تاریخ و جغرافیا را دربرمی‌گیرد، به اجرای فعالیت‌های مرتبط با موضوع‌ خواهندپرداخت.

برپایی کارگاه‌های فرهنگی، ادبی، هنری و پژوهشی و هم‌چنین معرفی کتاب با بهره‌گیری از شیوه‌های خلاقانه و هدف‌مند کانون از دیگر فعالیت‌های این نمایشگاه عنوان‌شده است.

برپایه این گزارش فیروزفاضلی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین گشایش این  نمایشگاه،  ضمن تقدیر از تلاش‌های اعضا و مربیان کانون، به اهمیت و نقش کتاب در پاس‌داشت از پیشینه و حفظ ریشه‌های فرهنگی هرملت پرداخت و با بیان این‌که جایگزینی برای این یارمهربان وجود ندارد گفت: کتابِ در دست، به قلب نزدیک‌تر است و از این رو تاثیر ژرف‌تری بر ذهن و اندیشه مخاطب خواهدداشت.

او درعین حال فعالیت‌های کانون را درهمین مسیر عنوان‌کرد و با اشاره نکته‌هایی از کتاب‌های مختلف، از کودکان و نوجوانان خواست مطالعه را به عنوان مهم‌ترین اصل در زندگی مدنظرقرارداشته‌باشند.

گفتنی است اهدای جایزه به اعضای کتاب‌خوان و بازدید از بخش‌های مختلف این نمایشگاه که در مرکز فرهنگی هنری  مجتمع  کانون رشت برپا شده و از ۲۴ تا ۳۰ آبان ماه جاری، پذیرای کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها خواهد بود، بخش ‌پایانی این آیین محسوب‌می شد.

شایان ذکر است فعالیت‌های کتاب‌محورکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان از ۲۴ تا ۳۰ آبان ماه سال جاری و با شعار«آینده روشن، با خانواده کتاب‌خوان» هم‌زمان با سراسر کشور برگزارمی شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =