افزایش سهم کانون چترود درتخصیص اعتباراتِ سال آینده

در دیدار مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان با بخشدار چترود بر توجه بیشتر بخشداری بر افزایش تخصیص اعتبارات به مرکز فرهنگی هنری کانون تاکید شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون کرمان، در این دیدار محسن روحی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان وجود مراکز فرهنگی هنری کانون در شهرها و بخش‌های کوچک یک نعمت است، گفت: توقع این است که توجه بیشتری به این مراکزشود چرا که در بسیاری از بخش‌ها کانون پرورش فکری تنها نهاد فرهنگی در آن منطقه است.

 روحی با اشاره به این‌که در چشم‌انداز کانون بر عدالت فرهنگی تاکید شده است، خاطرنشان کرد: تلاش داریم همه‌ی کودکان و نوجوانان بتوانند از خدمات کانون بهره‌مند شوند.

وی افزود:کودکان و نوجوانان توانمند و با استعدادی در روستاها و بخش‌های کوچک زندگی می‌کنند که می‌توانند در آینده مسئولیت دار کشور باشند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان با بیان این‌که مراکز کانون در4 حوزه فرهنگی، هنری، ادبی، علمی با رویکردی دینی اسلامی فعالیت‌های تخصصی انجام می‌شود،خاطرنشان کرد:هدف اصلی ما در کنارِ پرورش انسان‌هایی توانمند و متفکر، تربیت افرادی متعهد است.

روحی اظهار داشت: به گفته‌ی شهید بهشتی تخصص بایستی در کنار تعهد باشد، بنابراین اگر کودکان و نوجوانان از کودکی تعهد را بیاموزند در آینده، درهر شغلی که فعالیت کنند فردی دلسوز برای کشور و جامعه خواهند بود.

وی با بیان این‌که قدمت ۵۰ ساله کانون حتی در بخش‌ها و شهرستان ها نشان از اهمیت و تاثیرگذاری این مجموعه دارد،تصریح کرد: فعالیت ۱۴ مرکز فرهنگی هنری کانون در شهرستان کرمان ظرفیتی عظیم برای یک دستگاه فرهنگی است و از فرماندارو بخشداران خواستاریم توجه بیشتری به تخصیص اعتبار به مراکز کانون داشته باشند.

این مسوول فرهنگی گفت: در مجموعه شهرستان کرمان همیشه با مشکل کمبود اعتبارات مواجه بوده‌ایم و خوشبختانه با پیگیری‌های مستمر در سال جاری اتفاقات خوبی در ماهان رقم خورد و اعتبارات مرکز فرهنگی هنری کانون ماهان افزایش خوبی داشت.

مدیرکل کانون پرورش فکری کرمان یادآورشد:هر آنچه که برای کودکان و نوجوانان هزینه کنیم در واقع  برای آینده کشور سرمایه‌گذاری کرده‌ایم چرا که  آینده کشوربه دست همین کودکان و نوجوانان ساخته می‌شود.

روحی همچنین آمادگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را برای برپایی اردوی جهادی در روستاها و راه‌اندازی مرکز سیار روستایی در چترود را در صورت تامین خودرو، اعلام داشت.

نوری بخشدار چترود نیز با بیان این‌که اگر می‌خواهیم برای آینده نظام و کشور گام مثبتی برداریم باید فعالیت‌های فرهنگی و هنری برای کودکان و نوجوانان را جدی بگیریم،گفت: وقتی به فلسفه و رسالت کانون نگاه کنیم، نقش بسیار مهم و سازنده‌ای در جامعه دارد چرا که روی فکر و استعدادهای کودکان و نوجوانان کار می‌کند و بر سرنوشت آن‌ها تاثیر می‌گذارد.

وی با اشاره به این‌که نقش کانون در انسان‌سازی بر کسی پوشیده نیست، خاطرنشان کرد: گام نخست برای پرورش انسان‌هایی سالم همان کاری‌ست که مربیان در مراکز کانون پرورش فکری انجام می‌دهند.

بخشدار چترود تصریح کرد: زیربنای ساخت هر جامعه مسائل فرهنگی است؛ اگر کوتاهی کنیم برای آینده کشور کوتاهی کرده‌ایم.

نوری افزود: اگر دشمن باور نوجوانان ما را تغییردهد یعنی آینده کشور را به سوی نابودی کشیده است.

وی با تاکید بر این‌که  در حوزه کانون باید مطالبه‌گری بیشتری باشد، یادآور شد: وظیفه‌ی همه‌ی مسوولان است که توجه و همکاری بیشتری با مجموعه کانون پرورش فکری داشته باشند و می‌کوشیم افزایش اعتبارات مرکز کانون در اولویت برنامه‌های سال آینده‌ی بخشداری چترود قرار گیرد.

گفتنی است بخش چترود از توابع شهرستان کرمان دارای ۸۵ روستا و آبادی با بیش از ۳۱ هزار نفر جمعیت است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =