کد خبر: 274525
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۰
بازدید 1153
هر کتاب یک سفر و یک دنیای تازه است

نویسنده و شاعر کودک و نوجوان در دیدار با اعضا و مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان بیان نمود: به اعتقاد من، کتاب ما را در کم‌ترین زمان به جاهای زیبا و خاطره انگیز می‌برد و تجربه‌هایی به یادماندنی برای ما به ارمغان می‌آورد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، منیره‌هاشمی شاعر خراسانی در نشست نقد و بررسی کتاب «آقای تابستان» که هم‌زمان با هفته‌ی کتاب در استان گلستان برگزار شد با اشاره بر این موضوع افزود: شعر یک هدیه آسمانی است و من با عزیزترین مهمان زندگی‌ام به‌طور دائم در دنیای زیبای پیرامون خود با جاذبه‌های گوناگونی آشنا می‌شوم.

این شاعر کودک و نوجوان در گپ‌وگفت صمیمانه با اعضا اظهار داشت: خداوند هر انسانی را برای خلق یک فعالیتی آفریده است و من را انتخاب کرده تا برای کودکان و نوجوانان شعر بنویسم و لحظه‌های تلخ و شیرین زندگی‌ام را با شما به اشتراک بگذارم.

شاعر و نویسنده کتاب‌شعر «آقای تابستان» هم‌چنین در نشست روز ۲۴ آبان ۹۶ که با حضور مربیان فرهنگی، هنری و ادبی مراکز مینودشت، دلند، آزادشهر و گنبد برگزار شد یادآور شد: در مجموعه کتاب شعرهایم به صنایع شعری هم‌چون تشخیص‌، تشبیه و نیز قالب اشعار، استفاده از واژه‌های آشنا و بدون پیچیدگی‌ به گونه‌ای که برای گروه سنی آن‌ها روان و مناسب باشد توجه زیادی نموده‌ام.

این شاعر و مربی کانون پرورش فکری هم‌چنین در پاسخ به پرسش اعضای حاضر در ارتباط با چگونگی ایجاد شرایط خلق اثر در طی سال‌ها نویسندگی گفت: افکار و حواسم به نحوی معطوف شعر است که هر زمان چه در محل کار، منزل، اتوبوس و بازار با قرار گرفتن در مسیر اتفاق لحظه‌ها، شعرهایم متولد می‌شوند و من برای مخاطبانش با کمال احترام به ثبت می‌رسانم.

مجموعه اشعاری چون «کفشی به رنگ کفش دریا»، «اسب حنایی»، «قیچی که دنبال کار می‌گشت»، «چشمه خانم» و «قطار چهارشنبه» نمونه‌ای از آثار گسترده این نویسنده است.

در ادامه قربانعلی‌بذرافشان معاون فرهنگی‌اجرایی کانون گلستان در برنامه‌ی نقد کتاب که در مرکز فرهنگی‌هنری مینودشت برگزار شد، درگذشت غم‌انگیز جمعی از هم‌وطنان در زلزله اخیر غرب کشور را تسلیت گفت و اظهار داشت: در طرح ادبی « دو پنجره دو لبخند» که با حضور شاعران و نویسندگان سراسر کشور در مراکز کانون پرورش فکری برگزار می‌شود، ضمن آشنایی کودکان و نوجوانان با هنر نویسندگی و شاعری در دیدار چهره‌به‌چهره با صاحب اثر، آگاهی مفید و موثر نویسندگان با نیازها و علایق مخاطبان صورت می‌گیرد.
وی ضمن قدردانی از سیده‌محدثه‌حسینی کارشناس آفرینش‌های ادبی و مکاتبه‌ای در هماهنگی‌های صورت گرفته، تصریح نمود: نقد کتاب قدرت تعامل و جسارت بیان و ابراز عقیده را در بین کودکان و نوجوانان تقویت می‌کند و روحیه انتقادپذیری را در آنان افزایش می‌دهد.

گفتنی است طرح پرسش و خوانش شعر از سوی اعضا، برپایی کارگاه کتاب‌سازی، پخش کلیب معرفی منیره‌هاشمی، تجلیل از اعضای برتر کتاب‌خوان و برگزیدگان مسابقه مجازی هر کودک نشانی خداست، دیدار و گفت‌وگو با اعضای کتاب‌خانه سیار روستایی گالیکش، برپایی آیین امضای کتاب در نمایشگاه و فروشگاه عرضه‌ی محصولات فرهنگی کانون گنبدکاووس و آشنایی با خدمات قابل ارائه این مرکز از دیگر برنامه‌های این روز بود که با گرفتن عکس یادگاری با میهمان برنامه همراه‌ شد.

سفر منیره‌هاشمی با آرزوی روزهای پر از کتاب و اندیشه‌هایی پر از خلق لحظه‌های خوب برای کودکان و نوجوانان گلستانی به پایان رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =