اعضای کتاب‌خوان مراکز کانون اردبیل در کارگاه قصّه نشستند

هم‌زمان با هفته کتاب و کتاب‌خوانی، کارگاه قصه‌گویی با حضور اعضای کتاب‌خوان مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اردبیل برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان اردبیل، هم‌زمان با هفته کتاب و کتاب‌خوانی، کارگاه قصه‌گویی با حضور اعضای کتاب‌خوان مراکز کانون پرورش فکری در محل نمایشگاه بین‌المللی کتاب اردبیل برگزار شد.

در ابتدای این برنامه هاجر جمادیه مدیرکل کانون استان گفت: ما باید با قصه‌گویی و قصه‌خوانی به بچه‌ها کمک کنیم تا نسبت به شناخت محیط پیرامون خود با توجه به میزان توانایی‌شان دست یابند و با تمام جنبه‌های زندگی فردی و اجتماعی آشنا شوند.

جمادیه افزود: قصه‌گویی یکی از راه‌های جذب کودکان و نوجوانان به کتابخانه‌هاست و با این روش آن‌ها ناخودآگاه جذب کتاب و کتاب‌خوانی می‌شوند.

در این برنامه مهدیه علیقلی زاده مربی مسئول مرکز ۱ کانون اردبیل و مجری کارگاه ضمن اشاره به خاستگاه و پیدایش قصه و قصه‌گویی به ارائه‌ی تعریفی از این فعالیت پرداخت و گفت: قصه‌گویی نخست توسط افراد عادی صورت می‌گرفت که استعداد برای کلام شاعرانه که در بازی کشف‌شده بود، داشتند و آرام‌آرام این جنبه بازی گونه و نمایشی به‌صورت آیین‌های مذهبی، حکایت‌های تاریخی، مفاهیم آموزشی و مانند آن درآمد.

علیقلی زاده با شرکت دادن اعضا در بازی خیال، دنیای خیال و واقعیت در قصه را برای آن‌ها تشریح کرد.

وی به‌ضرورت پرداختن به قصه و تأثیرات آن اشاره و عنوان کرد: کانون پرورش فکری تنها حامی و ترویج‌دهنده این فعالیت تربیتی در کشور محسوب می‌شود. 

مربی مسئول مرکز ۱ کانون اردبیل در ادامه  بابیان انواع قصه‌گویی و چگونگی اجرای آن تصریح کرد: یک قصه‌گو باید با راه و رسم قصه‌گویی و آداب آن آشنا باشد تا بتواند به بهترین نحوه این هنر را به مخاطبان خود ارائه دهد. 

در پایان برنامه، زهرا ابراهیمی عضو نوجوان مرکز ۱ کانون اردبیل و برگزیده تقدیری جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، «بهار دوستی» را برای شرکت‌کنندگان در کارگاه قصه‌گویی کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =