فصلی از خوانش، در شوقی از حضور تجربه‌شد

مدیران و اعضای پیشین مرکز آفرینش‌های ادبی کانون استان گیلان، فصلی دیگر از خوانش را با حضوری دوباره در این مجموعه‌ی فرهنگی تجربه‌کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان، «شوق حضور» عنوان  ویژه‌برنامه‌ای است که به همت مرکز آفرینش‌های ادبی کانون استان گیلان برنامه‌ریزی شد و طی آن مدیران کانون  و اعضای پیشین این مرکز با حضوری دوباره در مراکز فرهنگی هنری، همراهی با مربیان این مجموعه‌ی فرهنگی را مروری دوباره‌کردند.

در این آیین که هم‌زمان با هفته‌ی کتاب و کتاب‌خوانی صورت‌گرفت، اعضای همیشگی این مجموعه‌ی فرهنگی از لحظه‌های شیرین همراهی با مربیان سخن‌گفتند و حضور در این آیین را بهانه‌ای برای سپاس‌گزاری از تمامی مربیانی عنوان‌کردند که برای ارتقای فکر و اندیشه آنان گام‌برداشتند.

بنابراین گزارش خیرمقدم مدیرکل کانون استان گیلان به حاضران نقطه‌ی آغاز این آیین بود و این مسوول فرهنگی با تبیین این موضوع ویژه‌برنامه‌ی« شوق‌حضور» بهانه‌ای برای پیوند میان نسلی است، تصریح‌کرد: امروز گردهم آمده‌ایم تا خاطرات گذشته را زنده‌کرده و سرمایه‌های دیروز را چراغ راه کودکان و نوجوانان امروز قراردهیم.

اسفندیار ضیائی هم‌چنین فعالیت‌های کتاب‌محور این مجموعه‌ی فرهنگی را تلاش برای فردایی بهتر توصیف‌کرد و ضمن تاکید بر اهمیت هدایت‌گری مربیان کانون گفت: هیچ‌ابررایانه‌ای نگاه مربی را معنا نمی کند و صفحه‌های مجازی به یقین  جایگزینی برای لحظات‌لذت‌بخش‌ مطالعه کتاب نخواهدبود.

وی برهمین اساس تربیت نسلی پویا و شخصیت‌های فرهیخته‌ی را مرهون فعالیت‌های هدف‌مند و کتاب‌محور کانون دانست و با بیان این‌که اعضای پیشین کانون چهره‌هایی هستند که در جامعه امروز حرفی برای گفتن دارند افزود: درخشش اعضای کانون به یقین تشویقی برای نسل‌حاضرخواهد بود تا در همان مسیرگام بردارند.

او درپایان سخنان خود ضمن اشاره به فعالیت‌های هفته‌ی کتاب‌کانون و با مخاطب‌قراردادن خانواده‌ها اظهارکرد: آسمان کتاب، ابری است و امیدوارم در سایه‌ی همراهی کانون و خانواده‌ها در مسیر پرورش نسلی اهل مطالعه و اندیشمند حرکت‌کنیم.

توجه به کانون، لازمه‌ی فرهنگ‌سازی

محمد حسن عاقل‌منش، عضو کمسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت نیز در این آیین توجه به مجموعه‌های فرهنگی هم‌چون کانون پرورش فکری را لازمه‌ی فرهنگ‌سازی عنوان‌کرد و با بیان این‌که تاثیرقلم و ارایه‌ی آموزه‌ها به زبان هنر و ادبیات می تواند در جهت‌دهی به اندیشه‌ها و تاثیرگذار باشد افزود: چنان‌چه این نگاه  را بیش از پیش به کودکان ونوجوانان معطوف‌کنیم اثربخش‌تر خواهدبود.

کانون، ساختاری کارآمد

رضا رسولی، عضو پیشین کانون نیز اظهارکرد: ساختار کانون ساختاری کارآمد است و تربیت شخصیت‌های برجسته درگذشته و حال به خوبی بیان‌گر این امر است.

عضو فعلی شورای اسلامی شهر رشت هم‌چنین از نقش کانون در ارتقای توانمندی‌های خود به ویژه در دوران هشت سال دفاع مقدس سخن‌گفت و همراهی با این مجموعه فرهنگی را از اولویت‌های مسوولان خواند.  

به فعالیت‌های کانون اعتقاددارم

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز با اشاره به تاثیرعمیق کانون و مربیان آن بر خود گفت: این مجموعه‌ی فرهنگی در تمامی زمان‌ها در پرورش شخصیت‌های برجسته، نقشی تعیین‌کننده داشته است.

رسول جلایی افزود: به کارکانون معتقدم و هنگامی که سخن از فرهنگ و جامعه‌پذیری است،  هرآن چه رنگی از فرهنگ دارد کانون بهترین محل برای عرصه‌ی آن خواهدبود.

این عضو پیشین مرکز فرهنگی هنری فومن هم‌چنین فعالیت‌های کتاب محور و بهره‌گیری از ابزارهنر را رمز موفقیت کانون برشمرد و اضافه‌کرد: اگر بخواهیم مجموعه‌ای موفق داشته‌باشیم، می بایست یک مرکز فرهنگی هنری هم‌چون کانون در کنار آن در نظر بگیریم.

کار مربیان کانون کار دل است

مدیرکل پیشین کانون استان گیلان نیز فعالیت مربیان کانون را نه شغل، بلکه عشق به پرورش‌ ذوق فکری، هنری و ادبی آینده‌سازن ایران اسلامی دانست .

سعید طاهری هم‌چنین اظهارداشت: بسیاری از چهره‌های فرهنگی، هنری، علمی و سیاسی ریشه در کانون دارند و جای خوشوقتی است که عصاره‌ی تلاش‌های این مجموعه نقش سازنده‌ای درجامعه ایران اسلامی ایفا می کنند.

دوستان کانونی، یارانی فراموش ناشدنی

آیدا فتوحی، نویسنده، کارگردان و داورجشنواره‌های استانی و کشوری نیز در این مراسم به تاثیرگذاری مربیان کانون در ارتقای توان‌مندی‌های خود اشاره و دوستان کانونی را یارانی همیشگی و فراموش ناشدنی توصیف‌کرد.

همراهی با کانون، لذتی ناتمام

سمیه رنجبرعضو پیشین کانون و مربی مسوول مرکز فرهنگی هنری سیاهکل نیز همراهی با میز و صندلی‌های رنگی کانون را لذتی ناتمام خواند و از حضور خود به عنوان عضوی از این مجموعه ابرازشادمانی کرد.

آمده‌ایم تقدیرکنیم

مدیرهنری بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس تاکیدکرد: « ما برای تقدیرشدن نیامده‌ایم؛ آمده‌ایم از کانون و مربیان آن به‌پاس سال‌ها تلاش قدردانی کنیم.»

اسماعیل محمدپور در همین زمینه اضافه‌کرد: طی سال‌های گذشته که کتاب و رسانه‌های امروزی وجود نداشت، مربیان کانون با فعالیت‌های هدف‌مند و تشویق مخاطبان در زمانی که نیازمند شوق و بهابخشی بودند در شکل‌گیری شخصیت‌آنان نقشی ارزش‌مند ایفاکردند.

شاعر مجموعه‌ی شعر« اجازه‌های بی جواب» با قدردانی دوباره از تمامی مربیان کانون از حضور چندباره در این مجموعه فرهنگی ابرازخرسندی کرد.

بنابراین گزارش خوانش‌شعر از سوی عضو مرکز فرهنگی هنری لنگرود، نمایش کلیپ و هم‌چنین اهدای لوح سپاس به اعضای همیشگی کانون از دیگربرنامه‌های این آیین بود که صبح امروز در مرکز فرهنگی هنری شماره‌یک کانون رشت برگزارشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =