تجربه‌ی «حس ارزش‌مندی» با خوانش کتاب

هم‌زمان با هفته کتاب و کتاب‌خوانی، کارگاه آموزشی خوانش‌کتاب با عنوان «احساس ارزش‌مندی» در مرکز فرهنگی هنری سیاهکل برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان، طی این نشست که با بهره‌گیری از کتاب«احساس ارزش‌مندی و راه‌های تقویت آن»، نوشته‌ی علی صاحبی و با همراهی اولیای اعضای مرکز صورت گرفت، حاضران با راه‌های اثربخشی آزمون زندگی در سایه‌ی مطالعه کتاب آشناشدند.

برهمین اساس فریبا دلسوز و خدیجه تقی‌پور به ترتیب مدرس دانشگاه و کارشناس فراگیر کانون گیلان به طراحی و اجرای آزمون مقیاس شادمانی برای والدین پرداختند و ضمن تبیین  مفهوم ارزش‌مندی، پیرامون چگونگی نگرش و قضاوت مطلوب نسبت به خود مطالبی را ارایه‌کردند.

میهمانان برنامه هم‌چنین به تشریح انواع نگرش‌های درونی و بیرونی افراد پرداخته و با بیان این‌که احساس ارزش‌مندی، چگونگی نگرش و ارزیابی افراد است، بر ضرورت تغییر نگرش با شناسایی و برطرف‌کردن موانع تاکیدکردند.

در ادامه این برنامه که با ساده‌کردن آموزه‌های کتاب مورد استفاده از سوی میهمانان این نشست‌ همراه‌بود، والدین با روش‌های حصاربندی و راه‌کارهای رهایی از دام‌های فکری آشناشدند و جایگزینی افکار کارآمد و سودمند با اندیشه‌های ناکارآمد و غیرمفید را در سایه‌ی فعالیت‌های گروهی تمرین‌کردند.

بنابراین گزارش، آموزش راه‌های افزایش احساس ارزش‌مندی و چگونگی انتقال این حس به کودکان و نوجوانان از دیگر محورهای سخنان مدرسان این برنامه بود و در پایان از حاضران دعوت‌شد با انجام برنامه‌ریزی دقیق و حساب‌شده، برای تحقق اهداف گام برداشته و فرزندان را نیز در مسیر موفقیت فردی و اجتماعی هدایت‌کنند. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =