کد خبر: 274564
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۵
بازدید 712
سی و چهارمین نشست تخصصی شورای کتاب کانون کرمان برگزار شد

سی و چهارمین نشست تخصصی شورای کتاب کانون کرمان با محوریت " آموزش تفکر به کودکان" به میزبانی مرکز فرهنگی هنری چترود برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون کرمان، محسن روحی مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان در این نشست با بیان اینکه ثبات و استمرار کار فرهنگی باعث نتیجه‌بخش بودن آن می‌شود، گفت: شورای کتاب کرمان طی این سال‌ها رویه‌ی خوبی را دنبال کرده است و اکنون بایستی نتایج آن به مراکز فرهنگی هنری نیز تعمیم داده شود.

روحی افزود: برنامه مطالعاتی باید در اولویت کار مربیان قرار گیرد چراکه وقتی به بچه‌ها توصیه می‌کنیم کتاب بخوانید، خودمان باید اهل مطالعه باشیم.

وی با اشاره به فرموده‌ی مقام معظم رهبری(مدظلله‌العالی) مبنی بر این‌که "تحرک و پیش‌روی ویژگی جوانان است و خوشبختانه امروز این ویژگی به دوران نوجوانی کشیده شده است، خاطر نشان کرد:مربیان کانون زمان محدودی در اختیار دارند که در عین حال فرصت‌های نامحدودی را برای آن‌ها دارد، پس باید تمام این لحظات را قدر بدانند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان با بیان این‌که مهر و محبتی که در فضای کانون وجود دارد ارزشمند است، خاطر نشان کرد: وظیفه‌ی ما در اداره کل این است که دغدغه مربیان را بکاهیم تا آن‌ها بیشتر به محتوای فعالیت‌ها بپردازند و از فرصتی که کودکان و نوجوانان را در اختیار دارند به بهترین شکل برای پرورش آن‌ها بهره ببرند.

بنا بر این گزارش، فاطمه جعفرزاده معاون فرهنگی و دبیر شورای تخصصی کتاب کانون پرورش فکری کرمان نیز با بیان این‌که شورای تخصصی  کتاب کودک در سال ۱۳۹۱ و با هدف نقد و تحلیل علمی کتاب‌های کودک راه‌اندازی شد، گفت: کتاب؛ محور تمامی فعالیت‌ها در مراکز کانون است و در شورای کتاب کانون کرمان می‌کوشیم  از جریان ادبیاتِ کودک و نوجوان روزِ جهان عقب نمانیم.

جعفرزاده افزود: در کتاب کودک، متن و تصاویر بسیار مهم و صاحب نقش است و در این شورا با مطالعه و بررسی مقالات علمی مطابق با علم روز ادبیات کودک همراه شده‌ایم و به سمت نقد علمی پیش می‌رویم.

وی با بیان این‌که تا کنون سی و چهار نشست تخصصی با حضور اعضای اصلی شورا در کانون کرمان تشکیل شده است، خاطر نشان کرد: در این مدت بیش از ۶۰ مقاله  و ۲۰ عنوان کتاب تخصصی در حوزه‌ی ادبیات کودک و نوجوان مورد مطالعه و بررسی قرار گرفته است.

دبیر شورای کتاب کودک کانون کرمان، آموزش تفکررا جزو فعالیت‌های ذاتی کانون عنوان کرد و اظهار داشت: آموزش فلسفه و تفکر به کودکان، تصویرگری کتاب‌های کودک و کتاب‌های تصویری نیز از دیگر مباحث مورد توجه در این شورا است.

درادامه این نشست دو مقاله‌ی "تصویرگری کتاب کودک" و " کفایت فلسفی در داستان‌های فلسفی برای کودک" توسط طیبه اعتمادی و زهره ده‌یادگاری ارائه و درباره آن گفت‌وگو شد.

همچنین کتاب "آقا رنگی" برای کودکان و نوجوانانی که مهمانِ این نشست بودند خوانده و در ادامه سوالاتی مطرح و نظرات بچه‌ها تحلیل شد.

تجلیل از مربیان موفق در حوزه‌ی طرح‌های چند مرحله‌ای آموزش تفکر  و اعضای شورای کتاب پایان بخشِ سی و چهارمین نشست شورای تخصصی کتاب کودک کانون کرمان بود.

این نشست به میزبانی مرکز فرهنگی هنری چترود برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =