مراسم سوگواری رحلت پیامبر(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) در کانون کرمان برگزار شد

همزمان با رحلت پیامبر (صلی‌الله علیه‌ و آله) و شهادت امام حسن مجتبی(علیه‌السلام) مراسم معنوی قرائت زیارت عاشورا همراه با روضه‌خوانی کانون کرمان برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون کرمان، حجت‌الاسلام علیزاده در این مراسم با تسلیت رحلت پیامبر (صلی‌الله علیه‌ و آله) و شهادت امام حسن مجتبی(علیه‌السلام)، به بیان مباحثی درباره اهمیت خانواده در اسلام و نقش زن و مرد در تحکیم روابط خانوادگی پرداخت.

وی با اشاره به این‌که یکی از مهم‌ترین نیازهای هر جامعه، خانواده سالم است، اظهار داشت: برای مهارت آموزشی باید آموزش دید و نوع رفتار و ارتباط در خانواده نیز یک مهارت است که افراد باید آن را بیاموزند.

علیزاده با اشاره به آیه‌ی شریفه قرآن" زن و مرد همچون لباسی برای یکدیگرند" خاطرنشان کرد: این عبارت بدین معناست که زنان در حکم لباس و پوشش و شأن اجتماعی و شخصیت و هویت مردان هستند و مردان نیز همین مقام را در مقابل آن‌ها دارند.

محبت به همسر، خوش‌رویی، عدالت در شئون زندگی، همسرداری خوب، ایجاد آسایش و ... از جمله مواردی بود که حجت‌الاسلام علیزاده به عنوان وظایف زن و مرد در خانواده با آن اشاره و یادآور شد: با مودت و مهربانی به پیشرفت یک‌دیگر و تربیت فرزندان صالح کمک کنیم.

این مراسم همراه با قرائت زیارت عاشورا و روضه‌خوانی در نمازخانه اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =