لزوم توجه به انضباط مالی در کانون

معاون توسعه و مدیریت منابع بر لزوم توجه بیشتر کارشناسان و مسوولان امورمالی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به ایجاد انضباط در هزینه‌ها ودرآمدهای این مجموعه تاکید کرد.

 به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، فریدون واحدی دربخشی از گردهم‌آیی کارشناسان ستادی و استانی امور مالی کانون با تاکید بر این موضوع گفت: امروز اگر شاهدیم صورت‌های مالی کانون منتهی به سال 95 براساس استاندارهای حسابرسی توانست نمره مطلوب و قابل قبولی را کسب کند حاصل زحمات مجموعه همکاران امورمالی دفتر مرکزی و ستادهای استانی است که قابل تقدیر و تحسین است و البته معتقدیم این به آن معنا نیست که هیچ گونه نقص و ایرادی در این حوزه وجود ندارد به یقین در دستگاهی که کار اجرایی انجام می‌دهد نمره عالی گرفتن قدری مشکل است اما باید تلاش کنیم این مهم را در کانون محقق سازیم.

وی افزود: باید تلاش کنیم با یک نگاه منطقی به عملکرد و سازمان مالی کانون بیشتر به دنبال انضباط مالی و صرفه‌جویی در منابع باشیم و ستاد و دفترهای استانی باید به این سمت حرکت کنند و با انسجام و یکپارچگی بهتری ادامه مسیر بدهیم.

معاون توسعه و مدیریت منابع کانون با اشاره به حوزه‌های درآمدزایی این مجموعه یادآور شد: نگاه ما در این بخش بیشتر به شفاف‌سازی و انضباط در حوزه درآمدها و هزینه‌های بخش‌های درآمدزا از قبیل کانون نمایش، کارگاه‌های فرهنگی، هنری و ادبی ویژه و... در اداره‌کل‌ها و مراکز فرهنگی‌هنری است.

واحدی خاطرنشان کرد مسوولان مالی و عاملان ذیحسابی به عنوان بازوهای اصلی و نمایندگان ستاد که وظیفه‌ی کار حرفه‌ای در حوزه مالی را عهده دارند باید تلاش کنند با حساسیت بیشتری نظارت کنند.

وی آگاه‌سازی، اطلاع‌رسانی بیشتر و مشاوره به مدیران‌کل استان‌ها در حوزه مباحث مالی را از دیگر وظایف مسوولان مالی برشمرد و اظهار داشت: تنها صِرف ارجاع مدیرکل تکلیف از کارشناسان این بخش ساقط نمی‌شود.

معاون توسعه و مدیریت منابع کانون هم‌چنین بر حرکت در این مسیر بر اساس بخشنامه‌ها و چارچوب‌های تعیین شده برای دستگاه‌های اجرایی از سوی دولت تاکید کرد و گفت: بر اساس تصمیم دولت تمام حساب‌های دستگاه‌های اجرایی کشور باید متمرکز می‌شد و در کانون نیز طی سه سال گذشته این مهم محقق شده است.

وی در پایان از مسوولان مالی کانون خواست با همدلی و تلاش بیشتر به حرکت در ساختار نظام‌مند و چارچوب‌های تعیین شده ادامه دهند تا با سرعت‌بخشی بیشتر به کارها، اصلاح امور و آگاهی‌سازی بیشتر به ارتقای سازمان و موفقیت‌های آن کمک کنیم.

نشست معاون توسعه و مدیریت منابع کانون با کارشناسان و مسوولان امور مالی ستادی و استانی کانون روز 24 آبان در مرگز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون در تهران برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =