نقش موثر حضور مربیان کانون در کمک‌رسانی فرهنگی به زلزله‌زدگان

حضور مربیان کانون پرورش فکری سراسر کشور در روستاهای اطراف سرپل ذهاب می‌تواند در کمک‌رسانی فرهنگی به کودکان و نوجوانان نقش به‌سزایی داشته باشد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مربی مسئول مرکز فرهنگی هنری سرپل ذهاب درباره‌ی نیازهای فرهنگی منطقه سخن گفت. وی با اعلام این مساله که کانون در مرکز زلزله قرار داشته است خبر از فوت تعدادی از اعضای مراکز فرهنگی هنری کانون داد.

مریم شاه‌محمدی گفت: «فردای زلزله بازدیدی از مرکز داشتیم و خوشبختانه اعضا به دیدن ما آمدند. پس از آن امداد فرهنگی آغاز شد. مربیان به صورت سیار راهی مناطق شدند. نقاشی، قصه‌گویی، بازی و نمایش توانست روحیه‌ی بچه‌ها را برگرداند. خوشحالم که اعضای مرکز نیز روحیه‌ی خود را حفظ کردند و با توجه به این‌که خانه‌های خود را از دست داده بودند شروع به کمک به دیگران کردند.»

وی از آرزوهای بچه‌ها در این روزها سخن گفت: «از بچه‌ها خواستیم تا آرزوهای خود را نقاشی کنند و جالب بود که علاوه بر آرزوی داشتن خانه، عده‌ای از آن‌ها بازگشت به مراکز و از سرگیری فعالیت‌های فرهنگی را نیز جزو آرزوهای خود نقاشی کردند.»

این مربی درباره‌ی نقش حضور مربیان در میان بچه‌ها عنوان کرد: «امیدوارم همکاران دیگر استان‌ها به ما ملحق شوند. روستاهای اطراف صدمه‌های زیادی دیده است و خدمت‌رسانی به تمام آن‌ها از عهده‌ی ما خارج است و خوب است بتوانیم تمام مناطق را پوشش بدهیم. حضور مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در بین ما باعث دل‌گرمی بود و حضور همکاران دیگر نیز این دلگرمی را بیش‌تر می‌کند.»

گفتنی است که در جریان زلزله‌زده غرب کشور، ابوالفضل و احسان کشتمند، محمدمتین رحمتی، متین صفری و امیرحسین رستمی پنج عضو مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سرپل ذهاب، جان خود را از دست دادند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =