نشست تخصصی« نقش والدین در کتاب‌خوانی و تربیت فرزندان موفق»

هم‌زمان با هفته‌ی کتاب، نشست تخصصی با عنوان« نقش والدین درکتاب‌خوانی و تربیت فرزندان موفق»با حضور اولیای تربیتی در مرکز فرهنگی هنری فومن برگزارشد.

به‌گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان گیلان، طی این نشست که به‌منظور افزایش تعامل و همراهی کانون و اولیا در تربیت فرزندانی موفق صورت‌گرفت، اکرم السادات حسینی، کارشناس فرهنگی و مشاور اموربانوان و خانواده کانون گیلان ضمن تسلیت رحلت رسول‌گرامی اسلام(ص)، شهادت امام حسن (ع) و ابراز همدردی با آسیب‌دیدگان زلزله کرمانشاه، از حضور فعال خانواده‌ی اعضای کانون قدردانی‌کرد.

وی با توجه به نقش والدین درپیش‌برد اهداف کانون پرورش فکری یادآورشد: تعامل و مشارکت والدین و اولیای تربیتی از ارکان مهم کانون است و این مجموعه‌ی فرهنگی با هدف دانش‌افزایی و ارتقای سطح آگاهی‌های خانواده‌، ویژه‌برنامه‌های مختلفی را برنامه‌ریزی و اجرا می کند که این نشست‌، ازجمله برنامه‌های پیش‌بینی شده سال جاری است.

حسینی هم‌چنین با اشاره به برنامه‌های هفته‌ی کتاب و کتاب‌خوانی که با شعار« آینده روشن با خانواده کتاب‌خوان» برگزارمی شود، خاطرنشان‌کرد: تحقیقات علمی ثابت‌کرده که خانواده‌ی موفق؛ بیش‌تراهل مطالعه و کتاب‌خوانی هستند و شرایط مطالعه را بیش‌ از دیگر خانواده‌ها برای فرزندان خود فراهم‌می کنند.

وی هم‌چنین والدین اهل‌ مطالعه را الگویی مناسب برای فرزندان توصیف‌کرد و کمک به  انتخاب درست کتاب و دقت در جهت‌دهی به سیر مطالعاتی کودکان و نوجوانان را ازدیگر شاخصه‌های چنین خانواده‌هایی خواند.

کارشناس فرهنگی کانون گیلان درعین‌حال همراهی صمیمانه خانواده‌ها، دبیران آموزش و پرورش و حضور کودکان و نوجوانان در فعالیت‌های کتاب‌محور کانون را مهم‌ارزیابی و از حاضران دعوت‌کرد تا درسایه‌ی‌تعامل افزون‌تر برای توان‌مندسازی هرچه بیشتر آینده‌سازان ایران اسلامی تلاش‌کنند.

سید مهدی هاشمی، مدرس دانشگاه و دیگر میهمان این نشست نیز طی این برنامه به ارایه‌ی الگوهای ذهنی برای کودکان و نوجوانان کتاب‌خوان پرداخت و راه‌کارهایی جهت تشویق مخاطبان به مطالعه ارایه‌داد.

وی دراین میان اهمیت علاقه‌مندسازی کودکان به امر مطالعه را مورد توجه قرارداد و درهمین زمینه شیوه‌هایی برای تقویت مهارت خودباوری و پشتکارکودکان ونوجوانان ارایه‌کرد.

تشویق اولیای تربیتی برای فراهم‌سازی بسترهای مناسب برای یادگیری کودکان و هم‌چنین آموزش شیوه‌های اثربخش برای ایجاد محیط آرام و با نشاط، از دیگر محورهای سخنان هاشمی در این برنامه‌بود.

او درپایان به روش‌های اثربخش در علاقه‌مندسازی فرزندان به مطالعه اشاره کرد و داستان‌گویی، شنیدن قصه‌های کودکان ونوجوانان و هم‌چنین شعرخوانی، گفت‌وگو و برگزاری جشن کتاب‌خوانی را از جمله این شیوه‌ها برشمرد.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =