مراکز کانون خراسان جنوبی پایگاه جمع آوری کمک  به کودکان زلزله‌زده کرمانشاه

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی با انتشار فراخوانی برای جمع آوری اقلام فرهنگی هم‌چون کتاب، لوازم التحریر و اسباب بازی برای کودکان مناطق زلزله زده غرب کشور اعلام آمادگی کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی، طاهره حمیدی مدیر کل کانون استان با اعلام این خبر گفت: در پی وقوع زلزله مهیب شامگاه 21 آبان 1396در استان کرمانشاه  و به منظور ارایه خدمات فرهنگی، هنری به کودکانی که در این فاجعه انسانی آسیب روحی دیده‌اند، ستاد امداد فرهنگی در کانون  استان تشکیل شد.

حمیدی اضافه کرد: برهمین اساس کانون خراسان جنوبی نیز با انتشار فراخوانی برای جمع آوری اقلام فرهنگی از مردم نوع‌دوست  و مهربان استان دعوت کرد تا هدایای فرهنگی خود را هم‌چون کتاب، بازی ، سرگرمی و لوازم التحریر به مراکز فرهنگی هنری شماره یک و فراگیر بیرجند، دیگر مراکزفرهنگی هنری ثابت  کانون در شهرستان‌های قاین، سرایان، فردوس، بشرویه، طبس، سربیشه، درمیان و نهبندان تحویل دهند.

حمیدی در ادامه گفت: تعدادی از مربیان فرهنگی مراکز ثابت، سیار و پستی استان نیز  برای حضور در مناطق زلزله زده اعلام آمادگی کرده‌اند که در روزهای آینده به مناطق زلزله زده سفر خواهند کرد و با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی همچون: قصه گویی، اجرای بازی و سرگرمی ، شعرخوانی و اجرای نمایش عروسکی  تلاش می کنند تا آلام روحی کودکان را در مناطق زلزله زده کاهش داده و  امید به زندگی را به این عزیزان هدیه خواهند کرد.

گفتنی است کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان  طی 30 سال گذشته همواره در پی وقوع حوادث و بلایای طبیعی ضمن حضور در این مناطق تلاش کرده ‌تا از آلام و دردهای کودکان و نوجوانان به عنوان آسیب‌پذیرترین اقشارجامعه در مقابل این مصیبت‌ها بکاهد.

حضور و انجام فعالیت‌ها و برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری کانون در قالب امدادرسانی فرهنگی در حوادث رودبار، قائن، گلستان، آوج، بم، آذربایجان شرقی، منطقه زیرکوه خراسان جنوبی و بوشهر در سال‌های نه‌ چندان دور تاثیر زیادی در روحیه بچه‌های آسیب ‌دیده این مناطق داشته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =