کد خبر: 274634
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۵
کلاغه به خونه‌ش نرسید...

به مناسبت روز کتاب و کتاب‌خوانی کتاب‌سازی به شیوه‌ای متفاوت در مرکز فرهنگی هنری خواف اجرا شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، مرکز خواف در روز کتاب و کتاب‌خوانی برنامه‌ای متناسب با این روز اجرا کرد.

نصرت لقای‌رودی مربی مسوول مرکز در توضیح این ویژه برنامه گفت: برنامه‌ریزی برای اجرای این طرح از هفته قبل انجام شده بود و گروه‌های مختلفی از دختران و پسران مرکز برای ساخت کتاب مقوایی با ابعاد ۷۰ در ۵۰ سانتی‌متر آماده شده بودند و توضیحات کافی در مورد طرح به آنان ارائه شده بود.

اعضای هر گروه می‌بایست موضوع یا داستانی را با استفاده از خلاقیت خود و یا با استفاده از کتاب‌های کانون خلق کنند و براساس آن داستان طرح‌ها و تصاویری را آماده و بر روی مقوا با ابعاد تعیین شده آن را پیاده کنند.

هر کدام از گروه‌ها از پشت مقوا برای شناسنامه اثر استفاده کردند و به مؤلفه‌هایی چون عنوان داستان و مشخصات آن چون پدیدآورندگان و ... اشاره کردند و بر روی مقوا با ذکر خلاصه‌ای از داستان، به تصویرگری پرداختند. از مجموع این آثار کتابی با ابعاد ۷۰ در ۵۰ سانت تهیه و به نمایش گذاشته شد.

مربی مسوول مرکز هدف از اجرای این طرح را آشنایی نوجوانان با اجزای کتاب، تشویق آنان به انجام کار گروهی و ترویج فرهنگ مطالعه مطرح کرد که با استقبال خوب بچه‌ها همراه شد.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =