کد خبر: 274637
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰
بازدید 1912
ماسک های رنگی در اعتراض به هوای ناسالم

نویسنده محبوب کودک و نوجوان در مرکز فراگیر شماره 21 کانون استان تهران با بیان نکاتی پیرامون موضوع حفظ محیط زیست، بر لزوم استفاده از وسایل نقلیه عمومی و دوچرخه برای داشتن هوایی پاک تاکید کرد و در پیاده‌روی نمادین در اعتراض به هوای ناسالم با بچه‌ها همراه شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، مرکز فراگیر شماره ۲۱ کانون استان به مناسبت بزرگداشت بیست و پنجمین هفته کتاب، میزبان شهرام شفیعی، نویسنده خوش‌قریحه و محبوب کودک و نوجوان بود.

نویسنده خوش‌قلم کودکان و نوجوانان در این دیدار با محوریت قرار دادن موضوع  محیط‌زیست، در رابطه با  آلودگی‌های زیست‌محیطی ازجمله آلودگی هوا، آب و ...و اثرات نامطلوب آن بر سلامت انسان‌ها به‌ویژه کودکان برای اعضای این مرکز فرهنگی هنری  سخن گفت.

شفیعی با تأکید بر استفاده همگانی از وسایل نقلیه عمومی  و دوچرخه  به‌عنوان راهکارهایی ساده و مفید برای برطرف کردن آلودگی هوا در زندگی شهری خطاب به بچه‌ها گفت: ما همگی می‌توانیم  برای حفظ پاکیزگی هوای شهرمان دست‌به‌دست هم داده و با آلودگی هوا که روزانه تعداد بسیاری از افراد را بیمار و روانه بیمارستان می‌کند مبارزه کنیم .

نویسنده کتاب جزیره بی‌تربیت‌ها در ارتباط با انتخاب سوژه  داستان‌هایش بیان داشت: من به‌عنوان یک نویسنده، به‌طورمعمول از وسایل نقلیه عمومی استفاده می‌کنم و همین امر باعث شده که  اغلب سوژه‌های داستان‌های تازه‌ام را  در تاکسی، اتوبوس، مترو و خیابان پیدا کنم . درحالی‌که اگر از اتومبیل شخصی استفاده می‌کردم، فرصت مواجه با این سوژه‌ها را از دست می‌دادم.

گفتنی است این نشست صمیمی با پرسش و پاسخ اعضا در رابطه با آثار نویسنده طنزپرداز کتاب‌های کودکان و نوجوانان ادامه یافت.

همچنین بچه‌ها با هدایت نرگس اسد زاده مربی نقاشی این کتابخانه بر روی ماسک‌های سفید تنفسی، با موضوع و شعار "می‌خواهم نفس بکشم" نقاشی کشیدند.

سپس ماسک‌های نقاشی شده را روی دهان و بینی‌شان گذاشتند و به همراه شهرام شفیعی و مربیان کتابخانه در پارک فدک تهران به پیاده روی پرداختند.

این حرکت نمادین کودکان و نوجوانان به همراه نویسنده محبوبشان، باهدف توجه بیش‌ازپیش شهروندان، به حقوق کودکان در استفاده از هوای پاک و اعتراض به مشکلات تنفسی که توسط انبوه خودروهای شخصی ایجادشده است برگزار شد.

در پایان این مراسم بچه‌ها فرصت یافتند تا با میهمان برنامه عکس یادگاری بگیرند و خاطره این روز را به ثبت برسانند. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =