برگزاری جشن کتاب در مراکز کانون استان تهران

مراکز بومهن، پاکدشت و پارچین کانون استان تهران هم‌زمان با بیست و پنجمین هفته کتاب، ویژه‌برنامه " کتاب، دوست خوب بچه‌ها " را برگزار کردند.

مرکز فرهنگی هنری بومهن

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، مرکز فرهنگی هنری بومهن به مناسب هفته کتاب و کتاب‌خوانی ویژه‌برنامه "کتاب، دوست خوب بچه‌ها " را برای اعضای کودک و نوجوان کتاب‌خوان و دانش آموزان مدارس برگزار کرد.                                  

همچنین در این برنامه از دانش آموزان دو دبستان ثنا و صدف دعوت به عمل آمد تا در کارگاه‌های متنوع  سفالگری، کاردستی، قصه‌گویی و بازی سرگرمی با محوریت و موضوع کتاب شرکت کنند.

در کارگاه کاردستی دانش آموزان، با نشانگر کتاب آشنا شده و هرکدام یک نشانگر خلاق و زیبا ساختند. همچنین قصه‌گویی، معرفی کتاب، اجرای مسابقه و بازی با موضوع کتاب‌خوانی، از دیگر کارگاه‌هایی بود که با حضور دانش آموزان به اجرا درآمد.

گفتنی است مربیان این مرکز با اجرای طرح کتاب‌خوانی خلاق "هر کتاب، نجات یک حشره " که باهدف توجه و مطالعه کتب علمی برگزارشده بود توانستند با مسابقه‌ای هیجان‌انگیز، بچه‌ها را بیش‌ازپیش به مطالعه تشویق و ترغیب کنند. 

مرکز فرهنگی هنری پاکدشت


مرکز فرهنگی هنری پاکدشت کانون استان  به مناسبت هفته کتاب‌خوانی روز 25 آبان 1396 میزبان 60 نفر از اعضای کودک و نوجوان و میهمانانی از مرکز فرهنگی هنری پارچین بود.  

گفتنی است در این ویژه‌برنامه، ماریا سیری عضو میهمان کتابخانه پارچین، قصه‌ای با عنوان "یادگار دوست " را قصه‌گویی و سپیده خسروی از دیگر اعضای این مرکز، کتاب " یکی بود " را برای مخاطبان کودک با شیوه‌ای خلاق و جذاب معرفی کرد.

همچنین  مژگان آرام والا مسئول واحد ادبی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پاکدشت که دیگر میهمان این برنامه بود که به معرفی و نقد کتاب  " تنهای غریب"  پرداخت. و در پایان این نقد از خانواده  نویسندۀ کتاب  توسط وی تقدیر به عمل آمد.

از دیگر برنامه‌های این جشن معرفی خانواده ماریا سیری عضو نوجوان مرکز پارچین و خانواده‌ زینب احمدیان عضو نوجوان مرکز پاکدشت به‌عنوان خانواده‌های کتاب‌خوان و کتاب دوست بود.

این دو خانواده کتاب‌خوان ضمن بیان نکاتی پیرامون اهمیت کتاب و کتاب‌خوانی ، از سوی میهمانان کودک و نوجوان این دو کتابخانه کانون مورد تشویق قرارگرفته و لوح تقدیر و جوایزی دریافت کردند.

از دیگر برنامه‌های این روز قصه‌گویی کتاب صفر کله‌گنده  توسط صدیقه سیری و روخوانی کتاب گوسفندی که خیلی عصبانی بود توسط زینب احمد پور مربی مسئول مرکز پاکدشت و برگزاری کارگاه تصویرسازی ریحانه ابراهیمی مربی نقاشی این دو مرکز بود.

پایان‌بخش این برنامه، اهدای کتاب به همه میهمانان توسط علی رهنما، مسئول حراست و حمید عزیزآبادی مسئول روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پاکدشت بود. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =