جام باشگاه کتاب و کتابخوانی کودک و نوجوان در مراکز کانون استان همدان

همزمان با هفته کتا ب و کتابخوانی جام باشگاه کتاب و کتابخوانی کودک و نوجوان در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، همزمان با هفته کتا ب و کتابخوانی مراکز شیرین سو، بهار، اسدآباد، نهاوند، سیار روستایی تویسرکان و مرکزتویسرکان میزبان میزبان کودکان و نوجوانان در مراسم اختتامیه‌ی جام باشگاه کتاب و کتابخوانی کودک و نوجوان بودند .

مرکز فرهنگی، هنری شیرین سو

در این برنامه که با حضور فرماندار شهرستان، بخشدار و امام جمعه و کارشناسان فرهنگی و ادبی استان و کلیه مسئولین و ادارات و نهادها و همچنین مراکز کانون پرورش فکری شهرستان برگزار شد .

در این برنامه احسان قنبری فرماندار کبودرآهنگ به اهمیت مطالعه به ویژه در بین کودکان و نوجوانان اشاره کرد و از اعضای حاضر خواست تا با کتاب مانوس باشند.

امام جمعه محترم نیز از بچه ها خواست تا با اهل مطالعه بودن و تفکر  در خدمت رسانی فرهنگی به جامعه کمک کنند . قرباغی ریاست ارشاد نیز در ای برنامه به کم بودن سرانه مطالعه در جامعه اشاره کردند و از اعضا جام باشگاه خواستند که با ترویج فرهنگ مطالعه به بالا رفتن سرانه مطالعه ‌ی جامعه کمک کنند .

گفتنی اختتامییه جام با شگاه کتابخوانی به میزبانی کانون پرورش فکری و با همکاری ارشاد و بخشداری شیرین سو برگزار شد و به کلیه شرکت کنندگان کتاب هدیه شد.

در پایان از اعضای جام باشگاه کتابخوانی شهرستان و همچنین مربیان باشگاهها با اهدا لوح و هدایا تقدیر به عمل امد.

مرکز فرهنگی، هنری شهرستان بهار

سه نفر از اعضا کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بهار در بخش نامه‌ای به نویسنده در جام باشگاههای کتابخوان شهرستان بهار برگزیده شدند.

در این مراسم خانم مریم زرنشان نویسنده کتاب کودک نیز حضور داشتند و به ایراد سخنرانی درباره نحوه خوب دیدن و تصویر سازی در راستای یک نویسنده خوب شدن پرداختند .سپس چند جلد از کتابهایی را که برای بچه ها نوشتند با نامهای زوغولی ، نرمی و لب گلی و .. معرفی کرده و از این کتابها به اعضا باشگاه کتابخوانی الوند واژه ها اهدا کردند .

هانا شعبانی ، نازنین آزادی ، آیلین بهاری در بخش صحبتی با نویسنده به عنوان برگزیده انتخاب و هدایایی به آنها تقدیم  شد . از اعظم کیانی مربی فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بهار نیز به جهت تلاشهای ارزشمند در جهت توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه ، کتاب و کتابخوانی تقدیر شد .

باشگاه کتابخوانی الوند واژه ها با ده نفر عضو در سه ماه تابستان به اجرای فعالیتهای روخوانی کتاب ، معرفی کتاب ، بحث کتاب ، نمایش خلاق ، کاردستی و .... در راستای کتابخوان کردن کودکان و نوجوانان پرداختند .

مرکز فرهنگی، هنری اسدآباد

کانون پرورش فکری  کودکان و نوجوانان مرکز اسدآباد به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی با همکاری اداره ارشاد اسلامی و نهاد کتابخانه های عمومی شهرستان ویژه برنامه اختتامیه جام باشگاههای کتابخوانی کودک و نوجوان را برگزار نمود.

ابتدا مژگان هادی مسئول کانون پرورش فکری ضمن خیر مقدم به مدعوین و گرامیداشت هفته کتاب و تسلیت جانباختگان زمین لرزه در استان کرمانشاه ، گزارشی اجمالی از برگزاری جام باشگاههای کتابخانی در کانون را ارائه کرد و از کودکان و نوجوانان خواستند تا با مطالعه کتاب آینده ای روشن برای خود رقم بزنند چرا که کتاب سرمایه ای جاودان است که باعث طراوت جسم و روح می گردد.

در ادامه قاسمی نماینده اداره ارشاد نیز کودکان را به مطالعه کتاب رهنمون شدند و پیشرفت بشر از گذشته تا کنون را مدیون مطالعه و تحقیق دانستند ، همچنین مرادیان ریاست محترم امور کتابخانه های عمومی نیز در بیانات خود در جمع کودکان و نوجوانان بر اهمیت مطالعه کتاب تاکید نمودند و بزرگترین گنجینه انسانها را کتاب دانستند که همانا چراغ هدایت است و روشن کننده راه.

نمایش فیلم ، شاهنامه خوانی توسط عضو دختر مرکز و اهدا جوایز به مربیان و برگزیدگان جام باشگاههای کتابخوانی و اهدا کتاب  و شیرینی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

برنامه " در شهر کتابها چه خبر است؟" عنوان دیگر برنامه مرکز اسدآباد بود که برای بیش از 25 نفر از اعضا اجرا شد.در این برنامه ابتدا مربیان به توضیحاتی درباره دنیای درون کتابها و تفاوتهای آنها  به صورت یک شهر خیالی که فضا ها ،  شخصیت  و مکانهای مختلفی دارد پرداختند و در این ارتباط چند کتاب را به اعضا معرفی کردند و سپس از کودکان خواستند تا  فضایی از آخرین کتابی را که خوانده اند بر روی برگه و با استفاده از پاستل به تصویر بکشند این تصاویر باید مرتبط با شهر درون کتابها باشد و هر کس باید شهر کتاب خود را نقاشی کند .

مرکز فرهنگی، هنری تویسرکان

کودکان و نوجوانان شهرستان تویسرکان میزبان شاعر و  نویسنده ی کودک و نوجوان  اسمائیل  الله دادی  بودند

مرکز تویسرکان اقدام به برگزاری جشن کتاب با حضور الله دادی و ریاست ارشاد اسلامی شهرستان تویسرکان پرداختند.در این مراسم اعضا به اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی از جمله قرائت دکلمه ، مقاله ، سرود و نمایش نامه پرداخته و در پایان جلسه ی پرسش و پاسخ با نویسنده ی محترم داشته و از اعضا کتابخوان مرکز تقدیر و تشکر به عمل آمد .

مراکز سیار روستایی تویسرکان و مراکز نهاوند نیز برنامه‌های مختلفی در هفته کتاب و کتابخوانی برای کودکان و نوجوانان اجرا کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =