آشنایی اعضای کانون رشت با صنعت چاپ

به مناسبت هفته‌ی کتاب و کتاب‌خوانی اعضای کودک و نوجوان مراکز فرهنگی هنری رشت، باحضور در یکی از چاپخانه‌های با سابقه این شهرستان با پیشینه و مراحل چاپ کتاب آشناشدند.

به‌گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان، هفته کتاب ‌وکتاب‌خوانی بستری مناسب فراهم‌کرد تا کودکان و نوجوانان علاقه‌مند به کتاب، با همراهی مربیان کانون در چاپخانه «نشر نوین» شهرستان رشت حضور یافته و ضمن مشاهده مراحل چاپ کتاب، با سخت‌افزارها و شخصیت‌های مرتبط با این صنعت ارزش‌مند آشنا شوند.

برهمین اساس  اعضای کودک و نوجوان مراکز فرهنگی هنری شماره ۲، ۳ و مجتمع کانون شهر رشت طی این بازدیدعلمی با تحول ۶ گانه پیش از تاریخ و آغاز دوران تاریخی، دوران باستان، دوران چینی‌ها، دوران هنری، دوران مکانیک و دوران فتومکانیک این صنعت‌ آشناشدند.

آگاهی از چگونگی آغاز و روند رشد این صنعت درایران از دیگر بخش‌های این بازدید ‌بود و دراین میان  شخصیت‌های  نقش آفرین در ارتقای  کمی و کیفی چاپ، به اعضای کانون معرفی شد.

بنابراین گزارش، شناخت اعضا از  چاپ سنگی، ملخی، افست و سیلک و هم‌چنین چاپ‌گرهای دو رنگ و چهاررنگ از دیگر برنامه‌های این روز به شمارمی رفت و درپایان نیز کودکان و نوجوانان عضو مراکز فرهنگی هنری به تهیه‌ی گزارشی از این بازدید علمی پرداختند.

گفتنی است ویژه ‌برنامه‌های هفته کتاب و کتاب‌خوانی، با شعار« آینده روشن، با خانواده کتاب‌خوان»  از۲۴ تا ۳۰ آبان ماه جاری در مراکز فرهنگی هنری کانون استان گیلان برگزارمی شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =