حوزه‌ی فرهنگ نیازمند هم‌افزایی است

حوزه‌ی فرهنگ نیازمند هم‌افزایی است و در این میان نقش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و فعالیت‌های هدف‌مند ‌آن جایگاه ویژه‌ای دارد.

به‌گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، رییس امورفرهنگ، گردشگری و ورزشی سازمان برنامه و بودجه کشور، این سخنان را در دیدار با مدیرکل کانون گیلان اظهار داشت و با اشاره به نیازکشور به هم‌گرایی و هم‌افزایی فعالان حوزه‌ی فرهنگ تاکید کرد: بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌ها در جلب نظر و جذب مخاطب نقش تاثیرگذاری دارد.

رضا معصومی‌راد طی این دیدار که به منظور نیازسنجی و بسترسازی برای افزایش ‌حمایت‌ها از کانون صورت‌ گرفت، پیشینه و جایگاه این مجموعه فرهنگی در گذشته و حال را مورد توجه قرار داد و با مهم ارزیابی‌ کردن تلاش‌های آن در ارتقای توان‌مندی‌های مخاطبان اظهارکرد: دوران کودکی و نوجوانی دوران معصومیت، پاکی و صداقت است و فعالیت کانون به یقین در نیل به اهداف اثربخش خواهد بود.

ضرورت تلاش افزون‌تر برای معرفی هر چه بیشتر کانون و حفظ اعتبار آن از دیگر محورهای سخنان معصومی‌راد بود و وی با اشاره به فعالیت‌ دیگر دستگاه‌های فرهنگی افزود: توسعه‌ و تجهیز فضاهای آموزشی و شکل‌گیری حلقه‌های ارتباطی جدید با جامعه می‌تواند در ارتقای جایگاه کانون موثر ‌باشد.

این مسوول در عین حال حمایت دستگاه‌های اجرایی کشور و استان را لازمه‌ی تحقق هدف‌ها ارزیابی ‌کرد و با بیان این‌که چنین نشست‌هایی می‌تواند باعث افزایش همکاری‌های کانون با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور ‌شود، تصریح‌ کرد: بهره‌گیری از دیدگاه‌های مدیران کل و دیگر تصمیم‌گیرندگان کانون به عنوان مشاور، مدنظر قرار خواهد گرفت و تلاش خواهیم‌ کرد از منظر کانون در استان‌ها نیز به این مجموعه فرهنگی نگاه کنیم.

وی بر همین اساس برنامه‌ریزی برای نشست‌های آتی با مسوولان کانون را از اولویت‌های پیش‌رو عنوان‌کرد و از اجرای طرح‌های خلاقانه و همسو با اهداف این مجموعه‌ی فرهنگی، در سایه‌ی رایزنی با تصمیم‌گیرندگان کانون کشور خبرداد.

عضو هیات علمی دانشگاه‌ گیلان هم‌چنین افزایش حمایت‌ها از کانون استان و راه‌اندازی موزه‌ی کودک و نوجوان را نیز ضروری دانست و در همین زمینه یادآور شد که تکمیل مراکز فرهنگی هنری خمام و چابکسر نیازمند اختصاص بودجه بیشتری است.

همراهی در مسیر استانداردسازی مراکز کانون و هم‌چنین تلاش برای تخصصی‌سازی مراکز از دیگر موضوع‌هایی بود که رییس امور فرهنگ، گردش‌گری و ورزش سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور بر آن تاکید کرد.

این مدیر سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی هم‌چنین از کانون استان خواست زمینه‌ای را برای بازدید و همراهی او با کتاب‌خانه سیارروستایی و بازدید از مراکز فرهنگی هنری کانون درآینده‌ای نزدیک‌ فراهم کنند.

مدیرکل کانون گیلان نیز طی این نشست با ابزار خرسندی از نگاه ویژه مسوولان به حوزه‌ی کودک و نوجوان گزارشی از فعالیت‌های هدف‌مند و کتاب‌محور و هم‌چنین تعداد مراکز فرهنگی هنری ثابت، سیار، پستی و فراگیر این مجموعه‌ی فرهنگی ارایه کرد.

اسفندیارضیائی هم‌چنین برنامه‌های کانون زبان را نیز از فعالیت‌های موثر این مجموعه عنوان‌کرد و در همین زمینه  خواستار توجه افزون‌تر مسوولان به امر تجهیز، به‌سازی و افزایش فضاهای آموزشی کانون شد.

اختصاص بودجه لازم برای استانداردسازی مراکز فرهنگی هنری، راه‌اندازی موزه ‌کودک و نوجوان، افزایش ‌کتاب‌خانه‌های سیار و هم‌چنین تخصصی‌سازی مراکز فرهنگی هنری از دیگر اولویت‌های کانون گیلان بود که درسخنان ضیائی مورد توجه‌ قرار گرفت.

وی در این میان جایگاه کانون در میان خانواده‌ها را یادآور شد و با بیان ‌این‌که فضاهای آموزشی کانون پاسخ‌گوی استقبال مخاطبان نیست، از همراهی تمامی تصمیم‌گیرندگان کشور و استان با اهداف این مجموعه‌ی فرهنگی استقبال‌ کرد.

در ادامه‌ی این نشست که 28 آبان جاری و با همراهی کیمیا تنهایی، سرپرست مرکز آموزش و پژوهش سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان و جمعی از مسولان کانون استان صورت‌گرفت، حاضران از نمایشگاه دست‌آوردهای کتاب‌محور کودکان و نوجوانان و هم‌چنین سالن سینمای این مجموعه‌ی فرهنگی بازدید کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =