قصه انسان را به سوی مقصدهای متعالی سوق می‌دهد

استاندار آذربایجان شرقی در پیامی به مناسبت برگزاری جشنواره قصه‌گویی در تبریز، نقش تربیتی قصه را در ریشه‌سازی انسان‌ها و سوق دادن به سوی مقاصد متعالی تاثیرگذار و سودمند دانست.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مجید خدابخش به مناسبت آغاز مرحله منطقه‌ای بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در تبریز در پیام خود با تاکید بر اهمیت قصه‌گویی و قصه‌نویسی گفت: جشنواره قصه‌گویی گامی موثر در ارتقای سطح فرهنگ جامعه است.

وی هم‌چنین در این پیام با اشاره به قرآن کریم و تعالیم روح بخش انبیا الهی و کتب آسمانی یادآور شده است این شیوه‌ی تربیتی برای القای پیام و تبیین آن همواره تاثیرگذار بوده و بخش عمده‌ی از آیات قرآن به تاریخ انبیا، قصه‌ها و سرگذشت پیشینیان و حوادث عبرت‌آموز گذشتگان اختصاص یافته است.

استاندار آذربایجان شرقی کاوش در اعماق فطرت انسانی، پی‌بردن به شگفتی‌های آفرینش و عالم هستی را از رازهای ماندگاری قصه‌ها دانسته و خاطرنشان کرده است: خواندن و شنیدن یک قصه می‌تواند یک انسان یا یک جامعه را از اسفل‌السافلین به اعلی‌علیین عروج دهد.

وی تشریح سرگذشت و تاریخ بشری، از بین بردن مجهولات و تاریکی‌ها و روشن و مبرهن ساختن آن‌ها را از دیگر ویژگی‌های قصه‌ها عنوان کرده و برگزاری جشنواره‌هایی نظیر جشنواره قصه‌گویی در ابعاد ملی و بین‌المللی را گامی مهم و موثر در ارتقای سطح فرهنگی و معنوی جامعه دانسته است.

خدابخش در بخش پایانی پیام خود اظهار داشته است: جای بسی افتخار و مباهات است که در کلان‌شهر تاریخی، فرهنگی تبریز، میزبان هنرمندان و هنر دوستان در مرحله‌ی منطقه‌ای بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کشور هستیم و امید آن داریم که با استعانت از الطاف ربوبی و با استفاده از هنر و به‌ویژه هنر قصه‌گویی بیش از پیش شاهد تعمیق و توسعه فرهنگ الهی، علمی و معنوی باشیم.

گفتنی است مرحله منطقه‌ای بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در حوزه یک کشوری از صبح روز 30 آبان در تالار اندیشه ائل‌گلی تبریز آغاز شده است و تا دوم آذر 96 ادامه خواهد داشت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =