طرح‌های برگزیده کتاب‌خوانی و کتاب‌خوانان برتر کانون پرورش فکری گلستان تجلیل شدند

با برگزاری مراسم اختتامیه هفته کتاب و کتاب‌خوانی از اعضا و مربیان برتر کتاب‌خوان و طرح‌های برگزیده کتاب‌خوانی در مجتمع فرهنگی‌هنری گرگان تجلیل شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، عبدالرحیم‌سیفی مدیرکل کانون پرورش فکری در این مراسم که به منظور تجلیل از کتاب‌خوانان و طرح‌های برتر کتاب‌خوانی در مجتمع فرهنگی‌هنری گرگان برگزار گردید ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره جان‌باختگان حادثه زلزله اخیر در استان کرمانشاه از همه بچه‌ها خواست تا با اهدای کتاب و اسباب‌بازی و سرگرمی‌ها سازنده اندکی از آلام کودکان مناطق زلزله زده بکاهند.

مدیرکل کانون در ادامه به اوضاع کتاب و کتاب‌خوانی در روزگار کنونی اشاره نموده و بیان داشت: متاسفانه امروزه به دلیل اینکه خیلی از بزرگ‌ترها و حتی بچه‌ها غرق در دریای اینترنت و مشغول بازی‌های رایانه‌ای و تلفن همراه شده اند کمتر از کتاب این یار مهربان خبر و احوال گرفته و پای صحبت‌های آن می‌نشینند. این در حالی است که کتاب تمام داشته‌های خود را بدون هیچ منت و چشم‌داشتی در اختیار دیگران قرار می‌دهد.

دوستی و انس با کتاب و لذت لمس آن توصیه‌ای بود که سیفی به کودکان نموده و در ادامه افزود: یکی از کارهای اصلی کانون پرورش فکری برقراری ارتباط و دوستی بچه‌ها با کتاب است و کودکان و نوجوانانی که به عضویت مراکز فرهنگی‌هنری در می‌آیند به واسطه هدایت‌های دلسوزانه مربیان علاوه بر مطالعه کتاب، دیدن فیلم و تماشای نمایش و تئاتر، خود اهل قلم بیان و تولیدکننده فیلم و نمایش تربیت می‌شوند.

طرح این سوال که چه کنیم تا کودکانی کتاب‌خوان داشته باشیم و اهدای هدیه به بچه‌هایی که بهترین پاسخ را بیان داشتند از دیگر مباحثی بود که توسط مدیرکل کانون مطرح گردید.

اجرای سرود دانش‌آموزان مدرسه شاهد، پخش انیمیشن گرافالو با صداپیشگی اعضا، اجرای موسیقی با موضوع هم‌وطنان آسیب‌دیده در زلزله غرب کشور و کتاب و کتاب‌خوانی، پخش کلیپ معرفی کتاب‌های برگزیده و در نهایت تجلیل از اعضا و مربیان در ۴ بخش پوستر کتاب، کتاب فیلم، طرح‌های برگزیده کتاب‌خوانی و کتاب‌خوانان برتر از ویژه برنامه‌های این روز بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =