دومین آسمان‌نمای دیجیتال کانون پرورش فکری گلستان در مجتمع فرهنگی‌هنری گرگان افتتاح شد

دومین آسمان نمای دیجیتالی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان به منظور رصد اجرام آسمانی در مجتع فرهنگی‌هنری گرگان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، عبدالرحیم سیفی در آیین افتتاح دومین آسمان‌نمای دیجیتال که در مجتمع فرهنگی‌هنری گرگان برگزار گردید، دنیای کودکی را آمیخته با سوالات و چراهای گوناگون دانسته و بیان داشت: استفاده از نجوم یکی از راه های پاسخ‌گویی به نیازهای کودکان و نوجوانان می‌باشد.

وی تصریح کرد: قانون‌مداری، نظم‌پذیری، تقویت کار گروهی و تیمی، انتقال مفاهیم دینی و تربیتی به شکل جذاب و هنرمندانه از جمله کارکردهای این آسمان‌نمای دیجیتال می‌باشد.

مدیرکل کانون پرورش فکری از نجوم به عنوان تقویت‌کننده علم و ایمان بچه‌ها نام برده و افزود: این آسمان‌نما با مشارکت بخش خصوصی و با اعتباری بالغ بر۸۰ میلیون تومان ساخته شده و در هر نوبت آماده پذیرش ۶۰ الی۸۰ نفر می‌باشد.

ایشان افزود: سیستم نمایش پاناسونیک، صوت استریو و استفاده هم زمان از لیزرشو و پلانتاریوم از قابلیت های ویژه‌ای است که این ظرفیت علمی را از سایر آسمان‌نماهای مشابه متمایز می کند.

قرائت دل‌نوشته توسط یکی از اعضای کانونی فرزند شهدا در آغاز مراسم، اجرای نمایش گالیله توسط اعضای کانون و تماشای فیلم های نجومی از دیگر برنامه‌های مراسم افتتاح این آسمان‌نمای دیجیتال در گرگان بود.

گفتنی است در سال گذشته اولین آسمان‌نمای دیجیتال کانون پرورش فکری گلستان در گنبدکاووس راه اندازی شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =