هم‌افزایی تخصصی سازمان‌ها برای امداد فرهنگی

امدادهای فرهنگی نیازمند گردآمدن متخصصان رشته‌های مختلف و بررسی علمی نیازمندی‌ها، پیش از وقوع بحران است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، حمید گلی هنرمند نام آشنای حوزه کودک و نوجوان از تاثیرات امدادهای فرهنگی سخن گفت: «در زمان وقوع بحران بچه‌ها دچار استرس‌های درونی می‌شوند و نمی‌دانند باید چه کار کنند. اطرافیان نیز متوجه این امر نمی‌شوند. این کودکان نیازمند رسیدگی‌اند، اما چون این نیاز زبان گویایی ندارد، دیگرانی باید باشند که آن را کشف کنند. خوشبختانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بخشی از این امر را بر عهده گرفته است.»

گلی ادامه داد: «شناخت این اتفاق زمانی حاصل می‌شود که شما تجربه‌ی حضور مداوم در میان کودکان و نوجوانان را داشته باشی و بدانی که کارهای فرهنگی می‌تواند از استرس این مخاطبان بکاهد و سبب بازگشت آن‌ها به تحصیل و زندگی در کنار دیگران شود.»

کاهش افسردگی و احساس سرخوردگی از دیگر تاثیرات امداد فرهنگی است که این هنرمند به آن‌ها اشاره دارد.

گلی به تشکیل دپارتمانی مستقل در این امر معتقد است: «به نظر من بسیار ضروری است که دپارتمانی تشکیل شود و ما منتظر خلاقیت فردی نباشیم. چنین امر مهمی نیازمند برنامه‌ریزی دقیق است و انرژی‌های فردی موثر نیست. به همین دلیل اگر کانون پرورش فکری و هلال‌احمر شرایطی را فراهم کنند که آهنگ‌ساز، شاعر، نقاش و قصه‌گو در کنار روان‌شناس و جامعه‌شناس گروه‌های آسیب‌شناسی را پیش از وقوع اتفاق تشکیل دهند بهتر است. چراکه شاید من قدم مفیدی بردارم اما ما باید بدانیم آیا بار علمی و مثبت آن واقعی است یا خیر. پس این اتفاق نیازمند متولی است تا انرژی‌های تمام افراد توانمند متمرکز و هدف‌دار شود.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =