تاثیرات مهم کانون در زندگی کودکان و نوجوانان

رسول بیات فرماندار شهرستان زنجان در بازدید از مرکز علوم و نجوم بر اهمیت کانون پرورش فکری در زندگی کودکان و نوجوانان تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان، طلعت آقاجانلو مسئول مرکز علوم و نجوم زنجان در گزارشی اذعان کرد؛ در هفته کتاب و کتابخوانی مدیر کل کانون به همراه فرماندار شهرستان زنجان از مرکز علوم و نجوم زنجان با حضور در آسمان نما، نمایشگاه و فروشگاه کتاب، فضای کتابخانه، کلاسها و همچنین آثار اعضاء مرکز بازدید و از نزدیک با فعالیت های متنوع مرکز آشنا شدند.

فرماندار زنجان ضمن تشکر از تلاش‌های مربیان مرکز، به اهمیت مطالعه به ویژه در بین کودکان و نوجوانان اشاره کرده و عنوان نمودند که ما با نسلی مواجه هستیم که با مهارت‌های زندگی فردی و اجتماعی مانوس نبوده و مطالعه و کتابخوانی می تواند این خلاء را برای آنها پر کند.

رسول بیات با تاکید بر اهمیت کانون و فعالیت‌های آن عنوان نمود کانون می تواند در رشد و بالندگی کودکان و نوجوانان کمک شایانی نماید و قطعاً برنامه‌های مختلف کانون در زندگی کودکان و نوجوانان تاثیرات مهم و اساسی را خواهد داشت.

مدیر کل کانون پرورش فکری نیز به فعالیت‌ها و برنامه‌های کانون در شکوفایی استعدادهای کودکان و نوجوانان اشاره نموده و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و توجه به مطالعه را از اهداف شاخص کانون برشمرد و تصریح کرد که کانون مکانی با ارزش برای شناسایی و پرورش توانمندی‌های نسل آینده است و فعالیت‌های کانون استفاده از واسطه‌های فرهنگی، هنری، ادبی و علمی برای بیان غیرمستقیم مفاهیم ارزشی و کسب مهارت‌های فردی و اجتماعی در کودکان و نوجوانان است.

صالحی عنوان کرد با وجود ظرفیت‌های انسانی و تجهیزاتی موجود در مرکز علوم و نجوم، بیش از 50 هزار نفر از آسمان نمای مرکز بازدید کرده اند که رقم قابل توجهی می باشد و  با داشتن اعتبارات لازم برای تجهیزات مورد نیاز آسمان نما، می توان از این ظرفیت بهره برداری بیشتری نمود.

در این بازدید رسول بیات فرماندار زنجان برای تکمیل بخشی از تجهیزات مورد نیاز آسمان نمای مرکز علوم و نجوم قول مساعدت دادند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =