مربیان کانون به روستاهای زلزله‌زده کرمانشاه می‌روند

مربیان کتاب‌خانه‌های سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با هدف امداد فرهنگی و اجرای برنامه‌های فرهنگی، هنری به روستاهای زلزله‌زده کرمانشاه اعزام شدند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، گروه امداد فرهنگی کانون در پی خدمات‌رسانی به حادثه دیدگان زلزله کرمانشاه در قالب چهار گروه به ارایه خدمات فرهنگی به کودکان و نوجوانان در روستاهای کوئیک، امام عباس علیا و سفلی، الیاسی احمد، الیاسی محمود، بهادر قلعه، ریزه وند، آئینه، پنج ستون و... می‌پردازند.

بر همین اساس، ستاد امداد فرهنگی کودک و نوجوان مناطق زلزله‌زده کرمانشاه که از مربیان استان‌های ایلام، کردستان، همدان و کرمانشاه تشکیل شده‌ است همچون روزهای اولیه خدمات لازم را در زمینه‌های فرهنگی به کودکان و نوجوانان روستاهای مناطق زلزله‌زده ارایه می‌کنند.

بر همین اساس، فعالیت‌هایی نظیر قصه‌گویی، اجرای نمایش، اوریگامی، نمایش خلاق، آموزش شعر و داستان، خوش‌نویسی، کاردستی، بازی و... نیز از سوی مربیان کانون برای کودکان انجام می‌شود.

این مربیان در عین حال هدایایی فرهنگی همچون کتاب، اسباب‌بازی، لوازم‌التحریر و... بین کودکان و نوجوانان زلزله‌زده کرمانشاه توزیع می‌کنند.

اعزام مربیان کتاب‌خانه‌های سیار کانون به مناطق زلزله‌زده‌ی غرب کشور با هدف امدادرسانی فرهنگی از صبح روز دوشنبه 29 آبان 1396 آغاز شده است و در ادامه از استان‌های دیگر  کشور به منظور جایگزین کردن با نیروی جدید تا عادی شدن وضعیت زلزله‌زدگان ادامه دارد.

گفتنی است که اهالی فرهنگ و هنر نسبت به حضور مربیان کانون و ارایه فعالیت‌های فرهنگی هنری در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه، واکنش مثبتی را نشان داده‌اند.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =