تجربه‌هایتان از زندگی را بنویسید

شاعر کودک و نوجوان خوب دیدن تجربه‌های زندگی و نوشتن هریک از آن‌ها را یکی از راه‌های تمرین نویسندگی و شاعری دانست.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، طیبه شامانی در نشست ادبی جشن امضا که به مناسبت هفته‌ی ‌کتاب و کتاب‌خوانی در کانون کرج برپا شده بود با بیان این مطلب بر ضرورت خواندن کتاب و نوشتن بسیار تاکید کرد. 

این شاعر کودک و نوجوان در جمع اعضای ادبی مراکز کانون استان البرز و دانش‌آموزان مدارس ضمن معرفی برخی از آثارش گفت: از زمانی که خواندن و نوشتن را آموختم، کتاب‌های زیادی را خواندم و مطالب زیادی را نوشتم و وقتی بزرگ‌تر شدم و بیش‌تر آموختم، تلاش کردم تمام تجربه‌های زندگی را خوب ببینم و برای هر یک چیزی بنویسم.

وی با اشاره به این‌که برای سرودن یکی از شعرهایم حدود دو ماه، هر روز به نانوایی می‌رفتم و چرخش نان‌ها را نگاه می‌کردم که چگونه با نگاه خلاق، این دیده‌هایم را به شعر تبدیل کنم، یادآور شد: همواره دوست داشتن بچه‌ها مهم‌ترین انگیزه‌انم برای نوشتن بوده و تلاش می‌کنم چیزی بنویسم که از آن خوششان بیاید.

شامانی هم‌چنین در بخشی از این برنامه شعرهایی از کتاب‌های «قچ، قچ» و «دم گربه‌ها را بکش» را برای بچه‌ها خواند و خطاب به آن‌ها گفت: امروز شما به منابع زیادی برای خواندن دسترسی دارید و باید از این فرصت‌ها به خوبی استفاده کنید.

مریم کوچکی، کارشناس ادبی کانون استان البرز نیز که در این نشست‌ شامانی را همراهی می‌کرد از بچه‌ها خواست که به کتاب به عنوان دوست نگاه کنند، کتاب‌های خوب بخوانند و سعی کنند شعرها و داستان‌های خوب را به خاطر بسپارند.

این نشست روز 30 آبان در مرکز مجتمع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرج در استان البرز  برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =