از فرصت مخاطب مشترک، برای خدمت به بچه‌ها استفاده کنیم

در نشستی که با حضور معاونان آموزش و پرورش استان در مجتمع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قزوین برگزار شد،مدیرکل کانون قزوین خواستار همکاری بیشتر آموزش و پرورش با کانون شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین، در تاریخ 1 آذر96، نشست معاونان آموزش و پرورش استان قزوین  با حضور «مژده اروجی» مدیرکل کانون در سالن نمایش مجتمع فرهنگی و هنری کانون برگزار شد.

دراین نشست مدیرکل کانون با معرفی مراکز فرهنگی و هنری کانون در سطح استان وبیان بخشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های مستمر و کلان کانون، خواستار همکاری بیشتر آموزش و پرورش برای افزایش برخورداری بچه‌های استان از فعالیت‌های کانون و توانمندی‌های مربیان آن شد.

اروجی با اشاره به کتاب محور بودن بیشتر فعالیت‌های کانون ،این ویژگی را از نکات شاخص و ممتاز رویکرد آموزشی کانون برشمرد که زمینه ساز جامعه‌ای فرهیخته و آگاه در آینده خواهد بود.

وی افزود با توجه به بیش از 50سال پیشینه درخشان و تداوم حضور موثر کانون در حوزه فرهنگ و هنر جامعه، با ارتقا و پشتیبانی از این مجموعه  در واقع ، بالندگی و رشد فرهنگی ایران اسلامی رقم می خورد.

اروجی در ادامه آموزش غیر مستقیم در کانون را از شاخصه‌های اثرگذاری و ماندگاری فعالیت‌های کانون دانست و آن را مولفه‌ای موفق  در تربیت ،پرورش و رشد اجتماعی پایدار کودکان و نوجوانان برشمرد.

مدیرکل کانون ،مخاطب مشترک کانون با آموزش و پرورش را فرصتی برای خدمت بیشتر دو دستگاه به بچه‌ها دانست و خواستار همکاری و مساعدت بیشتر مسوولان آموزش و پرورش با مراکز فرهنگی و هنری استان در سطح استان شد.

وی با تشریح بخشی از فعالیت‌های کانون در زمینه تولید و عرضه محصولات فرهنگی،از جمله کتاب،نوشت افزار ،فیلم سینمایی،پویانمایی و...، تولیدات کانون را با توجه به ارزیابی کارشناسانه در رده های مختلف و استانداردهای علمی و فرهنگی،شایسته و در خور بهره مندی کودکان و نوجوانان استان  دانست و از مسوولان آموزش و پرورش خواست در معرفی و برخورداری دانش‌آموزان از این تولیدات ، کانون را یاری کنند.

بخشی از سخنان مدیرکل کانون به معرفی بیشتر طرح کانون مدرسه و اهداف اجرای آن اختصاص داشت.وی با اشاره به نتایج خوب و استقبال قابل توجه دانش‌آموزان از این طرح،درباره راه‌های مساعدت آموزش و پرورش برای توسعه و گسترش این طرح و ارتقا بازدهی اجرای آن، پیشنهادهایی را مطرح کرد.

فعالیت‌های مرکز تخصصی تئاتر کودک در کانون استان قزوین از دیگر موارد مورد اشاره مدیرکل کانون در این نشست بود.اروجی با بیان پیشینه عملکرد و اثرگذاری نمایش به عنوان یک مولفه موفق آموزشی و تربیتی،خواستار همکاری بیشتر روسای مناطق آموزش و پرورش برای برخورداری شمار بیشتری از دانش‌آموزان از برنامه های متنوع این مرکز شد.

مدیرکانون در پایان به پرسش‌های و درخواست‌های مسوولان آموزش و پرورش در زمینه گسترش ارتباط و همکاری با کانون پاسخ داد.

هم‌چنین در این نشست«رضا طاهرخانی» معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین  با قدردانی از مدیرکل کانون و دست اندر کاران برپایی این نشست، همکاری دو دستگاه را فرصتی مغتنم برای هم‎‌ افزایی و اثرگذاری عملکرد آن‌ها دانست.

وی با اشاره به توانمندی و مهارت‌های منحصر به فرد مربیان کانون در امر ارتباط با بچه‌ها و آموزش غیر مستقیم مفاهیم درسی ،طرح کانون مدرسه را مکملی سودمند وموثر برای فعالیت‌های سال تحصیلی دانش‌آموزان دانست وخواستار حمایت و پیگیری ویژه مسوولان و معاونان آموزش و پرورش با اجرای این طرح شد.

تلاوت قرآن مجید،سرود جمهوری اسلامی،نمایش نماهنگ معرفی کانون ،شعرخوانی کارشناس آفرینش‌های ادبی کانون از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

در پایان نمایش «ماهی رنگین کمان و غار هیولاهای دریا» (کاری از مرکز تئاتر کانون استان قزوین) برای مهمانان کانون و شماری از دانش‌آموزان دوره ابتدایی اجرا شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =