نشست آموزشی "نقش فضای مجازی در خانواده امن"

دوره آموزشی "نقش فضای مجازی در خانواده امن" ویژه کارمندان ستادی، کارشناسان و مربیان مسئول مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، در این نشست حبیب‌الله‌کوچکی پژوهشگر و مدرس این دوره ضمن اشاره به اهمیت نقش اولیا، مسئولان و مربیان بر نکاتی هم‌چون ایجاد فضایی امن به منظور استفاده از اینترنت، نرم افزارهای کنترل والدین، آشنایی با تهدیدات فضای مجازی، نرم افزارهای ارتباطی تلفن‌همراه و استفاده امن از شبکه های اجتماعی تاکید نموده و با بیان این مطلب که خانواده‌ها تا چه اندازه رسانه‌ها را مدیریت می‌کنند ادامه داد: باید توجه داشت که اگر ما سواد رسانه‌ای کافی در ارتباط با فضای مجازی نداشته باشیم بدون شک آن‌ها ما را هدایت و مدیریت کرده و در آن صورت باید در انتظار عواقب ناگواری برای نسل امروز در جامعه باشیم.       

"کوچکی" ضمن پاسخ به پرسش‌های شرکت‌کنندگان این پودمان، به خطرات زیان‌بار استفاده مداوم از بازی‌های رایانه‌ای اشاره کرد و افزود: اعتیاد به بازی‌های رایانه‌ای موجب اختلالات اخلاقی به خصوص در کودکان و نوجوانان شده و لازم است والدین اطلاعات کافی از نوع و محتوای بازی‌ها در اختیار داشته باشند.          

وی در جمع‌بندی مطالب ارائه شده از حاضران خواست تا برای حفظ ارتباط کلامی و عاطفی، توجه بیشتری به زمان‌های طلایی خانواده داشته باشند و در این زمان‌ها از تمامی واسطه‌های ارتباط با فضای مجازی دوری نمایند.

گفتنی است در ابتدای این پودمان آموزشی قربانعلی‌بذرافشان معاون فرهنگی‌اجرایی کانون گلستان با بیان این موضوع که واردشدن تکنولوژی­ های جدید به منازل، علی‌رغم مزایای آن‌ها موجب دور شدن اعضای خانواده در محیط خانه شده است اظهار داشت: فضای مجازی واقعا به عنوان یک دغدغه در سطح جامعه مطرح است. متاسفانه با واردشدن تکنولوژی­های جدید به منازل، والدین و فرزندان مدت زمان زیادی در کنار یکدیگر می نشینند بدون آن که حرفی برای گفتن داشته باشند.

ایشان با اشاره به شعار "آینده روشن با خانواده کتاب‌خوان" هفته کتاب تصریح نمود: بایستی همگی تلاش کنیم با ارتقای سطح سلامت، ارتباط‌ عاطفی و پایداری خانواده از طریق پیوند نزدیک با کتاب، تهدیدات و خطرات شبکه‌ های مجازی را به حداقل رسانده و ارتباطات کلامی و گفت‌وگوهای صمیمانه بین اعضای خانواده را تقویت نماییم.

در پایان این نشست سیداحسان‌مسلمی کردمحله کارشناس آموزش و پژوهش کانون گلستان با بیان اهداف برگزاری این دوره به ارائه گزارشی از چگونگی بهره‌مندی شاخص‌های آموزشی در سامانه جدید آموزش که از سوی واحد آموزش و پژوهش کانون کشور برنامه‌ریزی شده پرداخته و بر تکمیل فرم‌ ارزشیابی این پودمان آموزشی به منظور صدور گواهی‌نامه اشاره داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =