حضور مربیان کتابخانه‌های سیار شهری و روستایی در مدارس را مغتنم بدانید

کتابخانه سیار شهری مشهد به مناسبت هفته کتاب و کتاب‌خوانی میزبان«کبری بابایی» شاعر، نویسنده و مسئول مرکز تخصصی ادبیات کانون بود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌ رضوی، این برنامه صبح سه‌شنبه ۳۰ آبان، در «دبیرستان دوره اول حجاب» واقع در منطقه‌ی خواجه‌ربیع مشهد با حضور اعضای منتخب و کتاب‌خوان مرکز شماره۱سیار شهری مشهد و شاعر میهمان برنامه «کبری بابایی» برگزار شد.

کبری بابایی شاعر کتاب «من آدم آهنی شدم» در گفت‌وگو با اعضا از آنها خواست درباره کتاب‌هایی که خوانده‌اند و احساسشان به شعر و داستان و ادبیات صحبت کنند. اعضا ضمن نام بردن از کتاب‌های مورد علاقه‌شان از دغدغه‌های خود در زمینه‌ی نوشتن صحبت کردند و سوالات خود را در خصوص بهتر نوشتن و یا پیدا کردن سوژه مناسب بیان کردند.

کبری بابایی به اعضا توصیه کرد که نوشتن از خود را جدی بگیرند و تلاش کنند تا با روزنامه‌ها و مجلات در ارتباط باشند و آثارشان را برای آنها ارسال کنند. او همچنین خطاب به اعضا گفت: خواندن، شما را با دنیای بزرگی آشنا می‌کند که می‌تواند در سرنوشت شما بسیار موثر باشد.

نوشتن از دغدغه‌های نوجوانی که دیگر در هیچ سنی اتفاق نمی‌افتد نیز مسئله مورد توجه اعضا بود. کبری بابایی از سوژه‌های دوران نوجوانی حرف زد که برای خود نوجوانان عادی است اما می‌تواند بسیار مورد توجه و خواندنی باشد.

مسئول مرکز تخصصی ادبیات کانون در ادامه گفت‌وگویش با اعضای نوجوان مرکز شماره یک سیار شهری مشهد گفت: سرودن برای نوجوانان یا کودکان دشوار است زیرا شاعر بزرگسال ابتدا باید از بزرگی خود به نوجوانی برگردد و حال و هوای آن دوران را به ذهن بیاورد و در عین حال نوجوان امروزی و دنیای او را هم در نظر داشته باشد. بدون شک نوجوانی هر عصر با دوره‌های دیگر متفاوت است و هر نویسنده‌ای باید این مساله را مدّ‌نظر داشته باشد.

در ادامه اعضا شعرها و نوشته‌هایشان را خواندند و کبری بابایی در بررسی آثار آنها درباره عناصر شعری صحبت کرد.

اجرای طرح ادبی با موضوع «من آدم آهنی شدم» و «برای تو که نیستی» برنامه بعدی این نشست بود. این طرح با هدف شناسایی استعدادهای ادبی و جذب عضو مکاتبه‌ای صورت گرفت که با استقبال اعضا همراه بود.

کبری بابایی حضور کتاب‌خانه‌های سیار کانون در مناطق مختلف شهری و روستایی را فرصت مغتنمی برای بچه‌ها دانست و از آنها خواست از این فرصت جهت مطالعه کتاب و استفاده از تجربیات مربیان نهایت بهره را ببرند.

اهدای کتاب «من آدم آهنی شدم»، جشن امضا و گرفتن عکس یادگاری با شاعر مجموعه در مینی‌بوس سیار شهری مشهد آخرین برنامه این نشست بود.

شایان ذکر است این نشست از مجموعه‌ نشست‌های پیش‌بینی شده هفته کتاب و کتاب‌خوانی با حضور نویسندگان و شاعران حوزه کودک و نوجوان به همت مرکز آفرینش‌های ادبی برگزار گردید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =