دومین پودمان آموزشی «فعالیت پژوهش اعضا» در اهواز

دومین پودمان آموزشی «فعالیت پژوهش اعضا» به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، با حضور 21 مربی امور فرهنگی مراکز کانون استان خوزستان در حال برگزاری است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان، مدیرکل کانون استان خوزستان در مراسم آغاز به کار این پودمان آموزشی در مجتمع فرهنگی هنری کانون اهواز گفت: سازمان فرهنگی باید تمام کارهای خود را بر اساس کارهای پژوهشی انجام دهد.

غلامرضا شنبدی با اشاره به این‌که فعالیت‌هایی که برای کودکان و نوجوانان صورت می‌گیرد باید حساب شده و علمی باشد افزود: باید کاری کنیم که کودکان و نوجوانان ما پژوهشگر باشند تا هر مسئله‌ای را بدون تحقیق قبول نکنند.

وی تأکید کرد: ما باید کودکان و نوجوانانی را که وارد کانون می‌شوند با زمینه‌های تحقیق و پژوهش آشنا کنیم تا به‌تدریج این آینده‌سازان ایران اسلامی به یک فرد محقق تبدیل شوند.

این پودمان آموزشی در مجتمع فرهنگی هنری کانون شهرستان اهواز از امروز آغاز شده است و تا 25 آبان ماه ادامه خواهد داشت.

مسئولیت پودمان آموزشی «فعالیت پژوهش اعضا» به فروغ محمودی راد مدرس و نویسنده کتاب اقدام پژوهی به زبان ساده واگذار شده است.

محوریت اصلی این آموزش از سوی برگزارکنندگان این پودمان، آشنایی با اهداف «فعالیت پژوهش کودکان و نوجوانان» و توانایی هدایت و نظارت این فعالیت در مراکز کانون عنوان‌شده است و آشنایی با تعریف، اهداف، ضرورت فرآیند و مهارت‌های پژوهش کودکان و نوجوانان، آشنایی با تفاوت رویکردهای پژوهش بزرگ‌سالان و کودکان و نوجوانان، استفاده از رغبت‌ها و نیازهای کودکان و نوجوانان در انجام فعالیت‌های پژوهشی، استفاده از تجربه‌های مربیان در فعالیت‌های پژوهشی اعضا و مهارت‌های کودکان و نوجوانان همچون پرسشگری، موضوع یابی، جستجوگری و جمع‌آوری داده‌ها از دیگر اهداف برگزاری این پودمان آموزشی است.

مربیان شرکت‌کننده در این پودمان 16 ساعته در صورت قبولی در امتحان پایان دوره از سوی مرکز آموزش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مدرک معتبر دریافت خواهند کرد.

گفتنی است: نوبت نخست این دوره آموزشی طی 24 تا 25 آبان ماه، ویژه‌ی 31 مسئول مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان در اهواز برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =