نقد ادبی  راهی برای کشف  ارزش واقعی آثار ادبی است

مدیر کل کانون پرورش فکری مازندران در برنامه ادبی دو پنجره گفت: نقد ادبی، راهی برای کشف ارزش واقعی آثار ادبی است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مازندران، صبح امروز، برنامه ادبی دو پنجره با حضور دو  شاعر حوزه کودک ونوجوان؛"بیوک ملکی" و "حسین  تولایی" و اعضای ادبی کانون مازندران  در این اداره کل برگزار شد.

محمد علی یزدان شناس در این مراسم با گرامی داشت هفته بسیج افزود: برنامه ادبی دوپنجره با رویکرد ملی در استان ها برگزار می شود که اعضای ادبی کانون به نقد و بررسی آثار ادبی نویسندگان داستان و شعر  با حضور نویسنده و شاعر می پردازند.

وی با تقدیر از حضور این دو شاعر مطرح حوزه کودک ونوجوان، برنامه دوپنجره را فرصتی تاثیر گذار برای آشنایی اعضایی ادبی و فعالان  این حوزه  با آثار ادبی دانست.

مدیر کل کانون مازندران با اشاره به فواید نقادی، نقد را کشف ارزش های واقعی یک اثر ادبی دانست که منجر به افزایش شناخت و تشخیص می شود.

وی تاکید کرد: از دیگر کارکردهایی که نقد می تواند به ثمر آورد، لذت مطالعه است که خواننده را در جریان دقیق و موشکافانه و درک بهتر موضوع قرار می دهد.

گفتنی است در این برنامه، اعضای ادبی کانون مازندران از قبل کتاب شعر " بوق سگ" را مطالعه نموده و در یکم آذر با حضور نویسنده اثر به نقد آن پرداختند.

بیوک ملکی نیز  در عین حال پس از شنیدن صحبت ها و برداشت های اعضای کانون از اثرش، به سوال ها، انتقادها و پیشنهادهای این اعضا پاسخ گفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =