کودک، مطالعه، واکسینه فرهنگی در کانون برگزار شد

سمینار فرهنگی خانواده ها و کتاب در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مجتمع شهرکرد با رویکرد توجه بیشتر به مطالعه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان چهار محال و بختیاری:  فرزاد رحیمی مدیر کل کانون استان از برگزاری سمینار فرهنگی (کودک، مطالعه، واکسینه فرهنگی) در مرکز فرهنگی هنری مجتمع خبر داد.

در این سمینار رحیمی با تاکید بر ایجاد فضای تجربه ی مهارتهای زندگی برای کودکان و نوجوانان افزود: مهارت آموزی برای کودکان و نوجوانان به عنوان یک شاخص تربیتی باید در نظر گرفته شود و به کودکان فرصت تجربه ی مهارتهای زندگی داده شود.

مدیر کل کانون ترویج فرهنگ مطالعه در خانواده را از جمله برنامه های هدفمند برای رشد کودکان و نوجوانان در بستری مناسب عنوان کرد و افزود: خانواده به عنوان پایگاهی امن برای فرزندان باید بتواند زمینه ی مباحث فرهنگی و اجتماعی این قشر را در خود فراهم کند.

وی از کانون به عنوان مرکزی برای رشد خلاقیت و مهارتهای فکری کودکان و نوجوانان یاد کرد و گفت: در مراکز کانون کودکان با مهرتهای زندگی و فکری آشنا می شوند و می توانند به استقلال فکری در خلق فعالیتهای فرهنگی، هنری و ادبی برسند و زمینه رشدی  مناسبی را تجربه کنند.

در این سمینار که با حضور اساتید دانشگاه، معلمان و مدیران مدارس، مربیان مراکز کانون وو خانواده های اعضا برگزار شده بود خانواده ها و مربیان کانون به نمایشنامه خوانی پرداخته و کتاب سیاوش را برای حاضران معرفی کردند.

گفتنی است سخنرانی محمد رضا نجفیان استاد برجسته دانشکده هنر نیز از جمله برنامه های این سمینار بود که با محوریت واکسینه ی فرهنگی و مطالعه کودکان ایراد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =