ارزش کانون به تجربه و توانایی‌های مربیان آن است

اولین جلسه کنوانسیون حقوق کودک با حضور مدیرکل کانون استان خراسان رضوی در شهرستان چناران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، اولین جلسه کنوانسیون حقوق کودک در روز دوشنبه ۲۹ آبان‌ماه سال جاری در اداره آموزش و پرورش چناران و با حضور فرماندار، اعضای شورای آموزش و پرورش، امام جمعه، شهردار و مدیران ادارات این شهرستان برگزار شد.  

جواد محقق نیشابوری مدیرکل کانون که به همراه سرپرست معاونت اداری- مالی و کارشناس فرهنگی کانون در این جلسه حاضر شده بود، ضمن معرفی فعالیت‌های کانون و اشاره به پیشینه ۵۰ ساله این سازمان در تربیت نسلی ارزشمند و کتاب‌خوان به همراه پرورش تفکر و خلاقیت در آنان، واسپاری دبیری کنوانسیون مرجع حقوق کودک به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان را هم‌راستا با اهداف این سازمان دانست که منجر به ایجاد الگویی در کشور شد و بسیاری از استان‌ها نیز از این الگو تبعیت کردند.

ایشان ارزش و اعتبار کانون را نه به تعداد ساختمان‌هایش بلکه به دانش و تجربه مربیان و شیوه‌ اجرای فعالیت‌ها توسط آنان ذکر کرد و اعلام آمادگی نمود تا با برگزاری کارگاه‌ها و نشست‌های کارشناسی برای معلمان و مربیان داوطلب، این شیوه را در سطح شهرستان فراگیر کند.

محقق نیشابوری با توضیح چگونگی شکل‌گیری این کنوانسیون بین‌المللی درکمیته حقوق کودک ملل متحد در سال ۱۹۸۹ و عضویت ۱۹۳ کشور در این پیمان‌نامه گفت: ایران در سال ۱۳۷۲ با تصویب مجلس شورای اسلامی و تایید شورای نگهبان رسما به عضویت این کنوانسیون درآمده است و از همان سال تا ۱۳۸۸ مسوولیت آن بر عهده وزارت امور خارجه بود. در سال ۱۳۸۸ این مسوولیت به وزارت دادگستری واگذار شد.

مدیرکل کانون در ادامه گفت: از  سال ۱۳۹۴ وزارت دادگستری بنا به مصلحت این مسوولیت را به وزارت کشور و آن وزارت‌خانه این امر را به معاونت ریاست جمهور در امور زنان و خانواده سپرد. این مرجع با تفویض اختیار به استانداری‌ها و معاونت امور بانوان در استان، با عضویت ۱۷ دستگاه دولتی و نیز دعوت از سازمان‌های مردم‌نهاد مرتبط با حوزه کودکان، در ۴ کمیته کاری در سطح ادارات کل در مرکز استان و شهرستان‌ها کار خود را از سال ۱۳۹۴ آغاز کرده است و با شناسایی و اولویت‌بندی آسیب‌های موجود در حوزه کودکان و نیز احصاء ظرفیت و توانمندی‌ دستگاه های دولتی و غیردولتی سعی بر کاهش این آسیب‌ها و احقاق حقوق کودکان را دارد.

محمد پرویزیان فرماندار شهرستان چناران ضمن تشکر از حضور دکتر محقق نیشابوری و تلاش مربیان کانونی در انجام فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی با رویکرد استعدادیابی و پرورش خلاقیت کودکان و نوجوانان، با توجه به رشد جمعیت در شهرستان، افزایش مراکز کانون و تامین نیروی انسانی آن را خواستار شد.

مدیر کل کانون نیز قول داد در صورت تامین و واگذاری وسیله نقلیه از سوی مسوولان شهرستان و تجهیز مرکز چناران برای کودکان با نیازهای ویژه، واحد سیار را در چناران راه‌اندازی و مرکز چناران را به یک مرکز فراگیر برای بهره‌مندی گروه ییشتری از کودکان و نوجوانان تبدیل کند.

افتتاح کتابخانه کانون در شهرستان گلبهار از دیگر مسائلی بود که در این جلسه بدان پرداخته شد و جواد محقق نیشابوری واگذاری زمین و ساخت فضای فیزیکی مناسب با معیارها و استانداردهای کانون را از سوی سازمان‌های دولتی و غیردولتی لازمه این اقدام دانست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =