کانونی‌ها بر سکوی نخست جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک ونوجوان

در آیین پایانی نخستین دوره جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان در کرمان، کانونی‌ها بیشترین سهم را در میان برگزیدگان به خود اختصاص دادند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون کرمان، ۲۲۳ باشگاه کودک و نوجوان   در مدارس ، مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ، کتابخانه ها و مساجد کرمان راه‌اندازی شده است و در این باشگاه ها علاوه بر معرفی کتاب‌هایی برای مطالعه افراد، در بخش رقابتی این جام کودکان و نوجوانان برای نویسنده کتاب‌ها نامه نوشتند یا از این کتاب‌ها فیلم موبایلی تهیه و کتاب را به دیگران معرفی کردند.

بنا بر این گزارش، مرکز فرهنگی هنری شماره یک بردسیر بیشترین جوایز اولین دوره جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان را از آنِ خود کرد.

باشگاه کتاب‌خوانی اندیشه‌های روشن به مربی‌گری نجمه خاتون خداترس مربی مسوول مرکز فرهنگی هنری شماره یک بردسیر عنوان باشگاه برتر را به دست آورد.

 در بخش نامه به نویسنده، فریماه خسروی و زینب نخعی از باشگاه کتاب‌خوانی اندیشه‌های خلاق به مربی‌گری رُزا رودینی به عنوان برگزیده این بخش معرفی شدند.

در بخش فیلم موبایلی، محمدپارسا خسروی و پویا لشکری به مربی‌گری فائزه خسروی با معرفی کتاب " لطفا چراغ را روشن بگذار" ، ساجده حسین‌پور، خاطره سیستانی، فاطمه‌السادات حسینی، زهره رحیم‌زاده به مربی گری فائزه خسروی با معرفی کتاب " قصه‌های سروته"، مبینا سیستانی، زینب نخعی به مربی‌گری رُزا رودینی با معرفی کتاب " درخت شکلات" به ترتیب از باشگاه‌های کتاب‌خوانی اندیشه‌های خلاق، اندیشه‌های ناب و بربال اندیشه همگی از مرکز فرهنگی هنری شماره یک بردسیربه عنوان برگزیده انتخاب و تقدیر شدند.

همچنین، فاطمه شعبانی و فاطمه زهرا سالاری اعضای مرکز فرهنگی هنری کانون شماره ۲ بردسیر به مربی‌گری لیلی خسروی با معرفی کتاب " شش شاگرد تازه" و " دنیا رو بلرزون کوتی کوتی" دیگر نفرات برگزیده در بخش فیلم موبایلی بودند.

در همین حال، باشگاه کتاب‌خوانی مرکز فرهنگی هنری کانون شماره ۴ کرمان نیز عنوان باشگاه برگزیده این رقابت را بدست آورد.

بر اساس این گزارش وبه گفته‌ی مریم حجت کارشناس مسوول فرهنگی و عضو ستاد باشگاه‌های کتاب‌خوانی در کرمان، تا کنون ۳۶ باشگاه‌ کتاب‌خوانی کودک و نوجوان در ۱۳ مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان راه‌اندازی شده است و ۴۳۰ کودک و نوجوان با عضویت در این باشگاه‌ها فعالیت‌های کتاب‌محور انجام می‌دهند.

گفتنی است، زهرا رحیم‌زاده عضو نوجوان مرکز فرهنگی هنری کانون شماره یک بردسیر و نفر اول مرحله استانی جشنواره قصه‌گویی نوجوانان در کرمان نیز در آیین پایانی و تجلیل از برترین باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان که روز ۳۰ آبان‌ماه با حضور جمعی از مسوولان استانی برگزار شد، داستان  گُردآفرید را نقالی کرد و مورد تحسین حاضرین در این برنامه قرار گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =