درخشش اعضا و مربیان کانون گیلان در جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی

آیین پایانی دومین دوره جام ‌باشگاه‌های کتاب‌خوانی شهر رشت درحالی برگزارشد که اعضا و مربیان کانون پرورش فکری استان گیلان دربخش‌های مختلف آن خوش درخشیدند.

به‌گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان، در آیین اختتامیه این جشنواره که هم‌زمان با هفته کتاب و به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، کانون و شبکه‌های دوستدارکتاب در شهرهای رشت، تالش، آستارا، فومن، ماسال، صومعه‌سرا، بندرانزلی و لاهیجان به مرحله اجرا گذاشته‌شد، رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت  به ارایه‌ی گزارشی از روند برگزاری این جام پرداخت و توسعه فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی را از نتایج مثبت این جشنواره خواند.

اجرای فعالیت‌های کتاب‌محورهم‌چون: شاهنامه‌خوانی، معرفی کتاب، پخش کلیپ و جشن امضاء با حضور نویسندگان، از دیگر برنامه‌ای این آیین در آموزشکده سما واحد رشت بود و درهمین حال از برگزیدگان بخش‌های مختلف این جشنواره‌ تجلیل به عمل آمد.

برهمین اساس، «آریانا جوادی» از باشگاه کتاب‌خوانی بال‌های کاغذی و با تسهیل‌گری فاطمه طاهری، مربی مسوول کانون کوچصفهان و «یکتا رحمتی» ازهمین باشگاه و به تسهیل‌گری هنگامه ناصحی، مربی مرکز فرهنگی هنری مجتمع رشت، مقام اول و دوم بخش فیلم کوتاه موبایلی را به خود اختصاص دادند.

در همین حال «ماهور ملک‌پور» به تسهیل‌گری هنگامه ناصحی از مرکز فرهنگی هنری مجتمع رشت نیز در قالب باشگاه کتاب‌خوانی گلبرگ حائز رتبه سوم این بخش‌شد.

برپایه این گزارش  مربیان کانون نیز در این جام خوش درخشیدند و فاطمه طاهری و هنگامه ناصحی به ترتیب از باشگاه‌های کتاب‌خوانی فرزانگان و گلبرگ، به عنوان برگزیده بخش ‌باشگاه انتخاب‌شدند.

گفتنی است، دومین دوره جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی رشت از ۱۶ اردیبهشت سال‌جاری آغاز و دراین میان شرکت کنندگان درکارگاه‌های دوروزه زیر نظر استادان،  محسن هجری و نسرین شیرین‌نوش شرکت‌کردند.

دراین طرح اعضای باشگاه‌های کتاب‌خوانی، کتاب برتر را انتخاب کرده و سپس درنامه‌هایی به نویسندگان کتاب‌های برتر، دیدگاه خود درارتباط با کتاب‌ها را نوشته و به معرفی آن درقالب فیلم‌های کوتاه موبایلی پرداختند.

این باشگاه‌ها در مراکز فرهنگی هنری کانون گیلان نیز با تشکیل‌شد و اعضای کانون پرورش فکری در قالب گروه‌های ۱۲ تا ۱۵ نفره زیر نظر مربیان این مجموعه‌ی فرهنگی به اجرای فعالیت‌های کتاب‌محوراقدام‌کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =