حوزه‌ی‌فرهنگ درکانون‌ پرورش فکری کودکان ونوجوانان، باید به درآمدزایی برسد

معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به لزوم تغییرنگرش به حوزه‌ی فرهنگ در بحث اقتصادی گفت: حوزه فرهنگ در کانون، باید درآمدزایی داشته باشد

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان یزد، فریدون واحدی در مراسم بهره‌برداری و آغاز به کار ششمین مرکزعرضه و فروش محصولات فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد، با اشاره به ویژگی‌های مردمان شهر یزد و نجابت و نیکی ساکنان شهر یزد، اظهار داشت: یزد از استان‌های بی مسئله و بی‌حاشیه در سطح کشور شناخته شده است.

وی با بیان این که یزد به عنوان الگویی در سطح کشور، برای کانون پرورش فکری شناخته شده است، ادامه داد: خوشبختانه در این استان چالشی در سطح کانون نداریم که این امر برای ما ارزش‌مند و مهم است و امید آن که، در کلیه‌ی کانون‌های کشور چنین روندی را شاهد باشیم.

معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی کانون پرورش فکری کشور با بیان این که همواره از نقطه نظرات و پیشنهادات مربیان در سطح  مراکزکانون بهره مند بودیم، اضافه کرد: این رویه باید تداوم داشته باشد چرا که اگر ارتباط کمرنگ شود، کانون نیز کمرنگ خواهند شد و باید در این عرصه، به افق‌های دور و آرمان‌ها نگاه کرد و برای آن تلاش داشت.

وی با بیان این که تلاش ما در این مدت ارائه‌ی چشم‌انداز و افق‌های روشنی بوده است، گفت: چشم‌انداز ۱۰ساله‌ی کانون، آرمانی دست‌یافتنی است که به مدیریت و تقویت وضعیت جاری منجرخواهد شد.

واحدی با اشاره به این که  دو برنامه ی پنج ساله برای تحقق اهداف در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: یکی از بحث های جدی در کانون، افزایش بهره وری و رسیدن به منابع مالی جدید با توجه به اقتصاد فرهنگ و اقتصاد مقاومتی است.

وی‌بااشاره‌به‌این‌که‌اقتصادفرهنگ‌به‌طورقطع، برنامه‌ریزی برای درآمدزایی نیاز دارد، افزود: باید از ظرفیت‌های‌فرهنگی استفاده کرد و کارفرهنگی را گسترش داد و به درآمدزایی نیز، رسید.

معاون توسعه ومدیریت منابع انسانی کانون، با بیان این که باید نگاه به حوزه‌ی فرهنگ تغییر کند و ازحالت هزینه‌ای خارج شود، تصریح کرد: حوزه‌ی فرهنگ نیز، می‌تواند درآمدزا باشد که در بسیاری ازعرصه‌ها مثل کانون‌نمایش، کارگاه‌های فرهنگی‌هنری، کلاس‌های‌ویژه، حوزه‌ی کتاب وتولیدات، به این موضوع توجه شده است.

وی تاکید کرد: حوزه‌های فرهنگی برای تولید مجدد و پیشرفت نیاز به درآمدزایی دارد  تا بتواند فعالیت‌های فرهنگی را در سطح کشور توسعه داده و تقویت کند.

واحدی با بیان این‌که، باید از این نگاه به ظرفیت‌های درونی اقتصاد فرهنگ توجه داشت، گفت: به دنبال راهکار و روش‌هایی، خارج از چارچوب نیستیم بلکه در این دستگاه فرهنگی به ظرفیت‌های داخل کانون توجه خواهیم داشت.

وی، عرضه‌ی محصولات فرهنگی را نوعی درآمدزایی در راستای توسعه فرهنگی برشمرد و عنوان کرد: در این مسیر بازگشت هزینه تولید و تولید مجدد را با سود منطقی خواهیم داشت که برای تولیدات فرهنگی و هزینه های کانون مفیدفایده وموثر است و این یکی از ظرفیت‌های داخلی کانون است، که مورد توجه قرارگرفته است.

معاون توسعه ومدیریت منابع انسانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از دیگر موارد چشم‌انداز تعریف شده در سطح کانون را توجه به رضایت‌مندی حرفه ای همکاران و کارکنان دانست و گفت: این موضوع در هردو برنامه‌ی پنج ساله، دیده شده و طرحی برای ارتقای حوزه‌ی رفاهی خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =