قصه محوری‌ترین فعالیت کانون پرورش فکری است

بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی حوزه یک کشوری توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌ شرقی و با حضور رحیم شهرتی‌فر معاون سیاسی امنیتی استانداری آذربایجان‌شرقی، رضا قمرزاده معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کشور و دبیر بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کشور، هادی یوسف زاده مدیر کل کانون پرورش فکری استان و دبیر حوزه یک جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، صدیقه حسن زاده مدیر کل آفرینش‌های فرهنگی کانون کشور، مدیران کانون استان‌های منطقه یک کشوری، کارشناسان ستادی کل کشور و دانش‌آموزان مدارس مختلف تبریز در محل تالار اندیشه ائل‌گلی تبریز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان شرقی، معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور در آیین اختتامیه بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی حوزه یک کشوری در تبریز گفت: حضور پر شور کودکان و نوجوانان به عنوان سرمایه‌های معنوی کانون پرورش فکری در مراسم اختتامیه موجب خرسندی و افتخار این نهاد فرهنگی می‌باشد و این نشانگر این است که کانون توانسته در دل این سرمایه‌ها نفوذ کند.

 رضا قمرزاده ادامه داد: خداوند به لحاظ نهادینه کردن عقل و هوش در انسان‌ها، ما آدم‌ها را از دیگر مخلوقات خود متمایز کرده و به همین علت ما را اشرف مخلوقات نام نهاده است.

وی افزود: اگر بخواهیم قصه و قصه‌گویی را در کانون توصیف کنیم، می‌توانیم قصه را به عسل تشبیه کنیم که برای کودکان شیرین بوده و هست.

دبیر بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی خاطر نشان کرد: قصه وسیله تاثیرگذاری است، حتی کودکان و نوجوانان اگر بخواهند با بزرگترها ارتباط بگیرند و پیام یا مطلبی را برسانند از ابزار قصه استفاده می‌کنند تا پیام مورد نظر خود را منتقل کنند.

قمرزاده تصریح کرد: قصه در بین کودکان و نوجوانان، خانواده‌ها، مربیان و مادران معنا و زیبای‌های خاص خود را دارد چرا که پیام فطرت و پیام درونی که بر ذهن متبادر می‌شود از قصه‌گویی خارج می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین فعالیت‌های کانون قصه‌گویی است، گفت: فعالیت‌های کانون پرورش فکری توأم با تفکرمحوری است و قصه‌گویی یکی از این فعالیت‌ها را شامل می‌شود که پس از کتاب‌خوانی از فعالیت‌های شاخص و برجسته‌ی مربیان در مراکز فرهنگی‌هنری سراسر کشور است.

قمرزاده ضمن تشکر ویژه از مدیر کل کانون استان آذربایجان شرقی و عوامل اجرایی کانون پرورش فکری استان گفت: ترویج فرهنگ قصه‌گویی مهم‌ترین هدف برگزاری این جشنواره بود چرا که قصه‌گویی یکی از سنت‌های قدیمی خانواده‌های ایرانی است و در تربیت کودک و نوجوان نقش مهمی دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =