قصه راه صحیح انسانی زیستن را می‌آموزد

آیین اختتامیه بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی حوزه یک کشوری توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌ شرقی و با حضور رحیم شهرتی‌فر معاون سیاسی امنیتی استانداری آذربایجان‌شرقی، رضا قمرزاده معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کشور و دبیر بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کشور، هادی یوسف‌زاده مدیر کل کانون پرورش فکری استان و دبیر حوزه یک جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، صدیقه حسن‌زاده مدیر کل آفرینش‌های فرهنگی کانون کشور، مدیران کل کانون استان‌های حوزه یک کشوری، کارشناسان ستادی کل کشور و دانش‌آموزان مدارس مختلف تبریز در محل تالار اندیشه ائل گلی تبریز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی، معاون سیاسی امنیتی استانداری آذربایجان شرقی در آئین اختتامیه بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی حوزه یک کشوری گفت: جشنواره حاضر، چنانکه از اسمش پیداست به بیان فرهنگ اصیل و غنی می‌پردازد و یک راه صحیح و انسانی زیستن و با عاطفه بودن را برای ما نشان می‌دهد.

رحیم شهرتی‌فر ادامه داد: قصه و قصه‌گویی عواطف و احساسات را به جریان در می‌آورد و این نشان می‌دهد که ما صرفاً به دنبال یک زندگی ماشینی و خشک نیستیم.

وی افزود: اگر چه به دنبال افزایش مازاد ثروت ملی هستیم و در صدد دسترسی به آخرین دستاوردهای تکنولوژی هستیم اما باز در کنار آن‌ها به قصه‌گویی و فعالیت‌های مشابه نیاز داریم تا درس محبت، بشر دوستی، همنوع پروری را فرا گیریم.

وی با بیان اینکه قصه‌گویان تلاش‌های درخوری برای کودکان و نوجوانان انجام می‌دهند، افزود: کانونیان می‌توانند جهت‌دهی مناسبی برای کودکان و نوجوانان داشته باشند.

 شهرتی فر اضافه کرد: بنده به عنوان یک عضو قدیمی کانون بسیار خوشحالم که در این جمع قرار دارم و باید بگوئیم که ما نمی‌خواهیم تجربه مغرب زمین را تجربه کنیم ما به دنبال حیات معقول هستیم و اگر بخواهیم توسعه یافتگی را تعریف کنیم باید اینطور گفت توسعه یافتگی با آرامش روحی روانی و معنوی باید توام باشد و قصه تامین بخشی از این آرامش را به دوش می‌کشد.

در ادامه معاون سیاسی‌ امنیتی استانداری با تاکید بر توجه به فرهنگ و فولکلور جامعه از مربیان و مسئولین کانون خواست به قصه‌ها و داستان‌های قدیمی مناطق توجه نموده و کودکان و نوجوانان را به مطالعه در این زمینه سوق دهند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =