روان‌شناسان به امداد فرهنگی کودکان کمک کنند

حضور روان‌شناسان کودک در مناطق زلزله‌زده‌ی غرب کشور می‌تواند در تسریع بهبود جسمی و روانی کودکان و نوجوانان موثر باشد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، نماینده‌ی مردم کرمانشاه در مجلس دهم به تاثیرهای امدادهای فرهنگی برای کودکان و نوجوانان اشاره کرد و آن را ضروری خواند.

احمد صفری گفت: «کودکان و نوجوانان زلزله‌زده دچار آسیب‌ها و مشکلات روحی شده‌اند، در این بین فعالیت‌های فرهنگی که جریانی خاطره‌ساز برای آن‌هاست می‌تواند یاری‌گر آنان باشد. امداد فرهنگی سبب می‌شود تا کودکان کمی به حال عادی خود برگردند و از بحران فاصله بگیرند.»

وی افزود: «در این بین کانون قدم‌های مثبتی برداشته است اما ما انتظار داریم با توجه به اینکه این بخش از کشور طی سالیان سال دچار مشکلات متعدد بوده است و هم‌اینک مدرسه‌های زیادی نیز در آن مناطق از بین رفته است، نهادها و سازمان‌های دیگر نیز با کودکان و نوجوانان کرمانشاه همراه شوند.»

این نماینده در ادامه‌ی صحبت‌هایش خاطرنشان کرد: «حضور روان‌شناس در منطقه ضروری است. در این شرایط بزرگ‌سالان نیز صدماتی دیده‌اند، بنابراین کودکان نیز از این معضل در امان نمانده‌اند و ممکن است بروز آن کمی طول بکشد. به همین دلیل خوب است در کنار مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و امدادهای فرهنگی، سلامت روان کودکان با حضور روان‌شناسان مورد توجه قرار گیرد.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =